ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין החליטה להעמיד לדין את יורם שפטל, כך נמסר היום (שלישי). הוא יועמד לדין בגין ההתבטאויות שלו נגד הרמטכ״ל גדי איזנקוט ונגד התובע בתיק אלאור אזריה. ההחלטה נתקבלה, בין היתר בעקבות התלונה של ח"כ אלעזר שטרן. ממשרדו של עורך הדין יורם שפטל נמסר שהוא לא קיבל כל הודעה רשמית והוא שמע על כך רק מהתקשורת. ברגע שתתקבל הודעה כזו, הוא יתייחס בהתאם. 



בתלונה שהוגשה על ידי חבר הכנסת נכתב: "התבטאויותיו של עו"ד שפטל חורגות מכל קנה מידה של התנהגות בדרך ארץ. דברי הבלע שהטיח  ברמטכ"ל אייזנקוט נועדו לפגוע בו באופן אישי, בדימויו הציבורי ובתוקף סמכותו לפקד על הצבא. כל זאת תוך התייחסות בוטה להיבטים  (חיצוניים) שאין להם דבר עם הדיון המשפטי המתנהל בין לקוחו של עו"ד שפטל לבין צה"ל", שטרן הוסיף: "באמירות מסוג אלה יש גם פגיעה לא רק במעמדו במוסד הרמטכ"ל אלא גם בצה"ל כולו. מעמד שהינו בעל חשיבות לאומית וביטחונית".

כזכור, במהלך אחת מתוכניותיו בקיץ האחרון, הוא קרא לרמטכ"ל "עלוב נפש, פקידון שמן במחלקת ביוב של איזו עירייה", ועורר סערה רבה במערכת הפוליטית. שפטל הוסיף: "הוא לא נראה כמו רמטכ"ל". הוא נתבקש להתנצל על הדברים, ואמר: "כוונתי הייתה למתוח ביקורת על הרמטכ"ל בעקבות אירועי הר הבית. אינני מוצא לנכון להשתמש בדימוי גוף כביקורת, עמכם הסליחה. היום, ח' באב, אין מועד מתאים יותר לומר דברים אלה".



עורך הדין ידוע בהתבטאויותיו מעוררות המחלוקת, שהובילו בין היתר להחלטת מפלגת מרצ לעתור נגד תוכניתו, בטענה להסתה. בעקבות הדברים נגד הרמטכ"ל, קרא העיתונאי נתן זהבי להשעות את האחרון: "בושה למי שמעסיק אותו ברדיו. אני לא מבין איך לא ראיתי בעיתון שבעקבות הדברים האלה, שפטל הושעה לחצי שנה מהשידורים ברדיו 103FM". כמו כן, זהבי אף כינה אותו בשמות גנאי, כשציין כי הוא "נראה כמו אותם סוטים שנוסעים לחפש כל מיני תענוגות מין מפוקפקות בתאילנד".