בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (רביעי) את ברק נגר, שופט באיגוד הכדורעף, בניסיון רצח, שיבוש מהלכי משפט, היזק לבעלי חיים ושלילת כושר התנגדות לביצוע עבירה. את התיק התיק ניהלה עו"ד שירי רום מפרקליטות מחוז ת"א. כזכור, לפני כשנה וחצי הוא הזמין נגר את ידידו, שופט כדורעף גם הוא, לדירתו, ושם עודד אותו לשתות כמות גדולה של אלכוהול שבתוכו המיס עשרות כדורי הרגעה וכדור שינה. לאחר שחש המתלונן עייף ומעורפל, ונשכב על המיטה בדירה, הפשיט אותו נגר וקשר את רגליו בחבל.



כשנרדם המתלונן החל נגר לדקור אותו בסכין יפנית, חנק אותו אותו, חבט את ראשו ברצפה והחלם בפניו באגרופים. כשניסה המתלונן להיאבק בו ולצאת מהדירה, הנאשם מנע זאת ממנו. לבסוף הצליח המתלונן להימלט מהדירה.



כיומיים לפני הפגיעה במתלונן ביצע נגר פעולות הכנה בעת ששהה בדירת חבר כדי לשמור על החתול של בעל הבית. הוא דקר את החתול בסכין מטבח, הרג אותו והשליך אותו לפח האשפה, ויום לאחר מכן עשה זאת גם לגורת כלבים שהביא כדי "לאמץ" אותה.



בית המשפט המחוזי בתל אביב. צילום: מור שמעוני
בית המשפט המחוזי בתל אביב. צילום: מור שמעוני



בהודעתו השנייה במשטרה טען הנאשם כי תקף את המתלונן משום שקינא בו על שניבחר לשפוט בתחרות ספורט של האוניברסיטאות. בית המשפט קבע כי לא מצא שיש בהתנהגויותיו כדי לחזק את הטענה שסבל ממחלת נפש פעילה.



עוד נקבע כי הנאשם תכנן בקפידה את המתת המתלונן ופעל באופן מניפולטיבי כדי לפתות אותו להגיע לדירה, להישאר בה ולצרוך אלכוהול. "התנהגותו במהלך האירוע מצביעה על כך שהבין היטב את מעשיו ופעל באופן מכוון להוצאת תוכניתו, לרצוח את המתלונן, מהכוח אל הפועל.