על פי דיווח ברשת "א-נשרה" הלבנונית, הנחשבת למקורבת לארגון חיזבאללה, מטרת התקיפה הישראלית היום (ראשון) סמוך לגבול קונייטרה, בדרום סוריה, הייתה לפגוע בבכיר בארגון חיזבאללה. לדיווח אין עדיין אישור ממקורות אחרים.


בתוך כך, ביוניפ"יל התקבלה הערב תלונה על תקיפה של ישראל בשטח לבנון בה נפגעו משאיפת עשן שלושה חיילים בצבא לבנון. כך דיווח האתר אלמנאר, המזוהה עם ארגון החיזבאללה. על פי הדיווח השלושה נפגעו מחנק כתוצאה מירי, לטענתם, של כוחות צה"ל.

דקות לאחר האירוע סוכנות הידיעות הלבנונית ציטטה את דובר יוניפ"יל אומר כי "בעקבות הודעת צבא לבנון על התקרית עם ישראל באזור עיתא אלשאעב יצאו כוחות יוניפי"ל לתחקר את האירוע והם נמצאים כרגע במקום. כרגע האזור שקט". באתר אלמנאר דווח כי החיילים הלבנונים נפצעו לאחר שצה"ל ירי פצצות עשן לאורך קו הגבול בכמה נקודת מצולמות במטרה לטשטש פעולה אחרת. מהדיווחים עולה כי החיילים נפגעו באורח קל ופונו לטיפול. 

כאמור, צבא יוניפ"יל, שקיבל תלונה רשמית, שלח למקום כוחות כדי לפתוח בחקירת הטענות וכדי להרגיע את השטח. המתיחות על גדר הגבול עם לבנון מתחברת להערכת המצב שפורסמה כאן ב"מעריב" לפני כחודש לפיה צבא לבנון משתף פעולה עם ארגוני החיזבאללה מתחת לאפה של יוניפ"יל, שמקבל תלונות מישראל על בסיס כמעט יומי.

לדברי גורם בכיר בפיקוד הצפון, "החיזבאללה פועל רבות על הגבול הצפוני ומפר כמעט מידי יום את החלטה 1701 שהביאה להפסקת האש בתום מלחמת לבנון השנייה". הגורם הדגיש כי עימותים על קו הגבול צפויים תמיד וכי צה"ל מחזיק כוננות גבוהה בגבול. באשר לאירוע הזה נמסר מדובר צה"ל: "אנו לא מתייחסים לדיווחים זרים".

מוקדם יותר, דיווחים לבנוניים טענו כי חיל האוויר הישראלי תקף היום בעזרת מסוק בסוריה וירה שני טילים אל עבר הכפר מזרעת אמל שבדרום קונייטרה. ככל הנראה מדובר בחולייה מקומית, אשר היתה חמושה, אך אף צד לא אישר את את אשר אירע באמת. על פי הדיווחים, מדובר בשטח שנמצא באחיזה של המורדים בסמוך לגבול בקונייטרה. 



גורמים מקומיים מסרו כי יעד התקיפה היה כלי רכב חמושים של חולייה מקומית, אך השיוך שלהם עדיין לא ידוע. יש סיכוי כי הם שייכים לכוחות צבאיים, לחיזבאללה או המורדים נגד אסד. מאז תחילת המלחמה בסוריה, דווחו על ארבע תקריות בהן פורסם כי ישראל היא האחראית לתקיפה.



כזכור, מוקדם יותר היום טענו מספר חיילים לבנוניים כי נפגעו מחנק עקב מיסוך עשן מהצד הישראלי. עפ"י הדיווחים באירוע נפצעו 3 חיילים לבנוניים ואושפזו במצב קל. הדיווח היה על כך שכוחות צה"ל ביצעו ירי לעבר שטח לבנון בסמוך לאזור עין אלשעב. מצה"ל נמסר בתגובה לאירועים כי "אנחנו לא מתייחסים לדיווחים זרים". 

כזכור, לפני קצת יותר מחודש האשימה סוריה את ישראל בתקיפה אשר התרחשה בשטחה, בה נהרגו, עפ"י פרסומים זרים, שני פעילי חיזבאללה במחסן נשק בפרברי דמשק. ההתקפה בוצעה אחר הצהריים ותועדה על ידי מספר סורים.
 
בישראל נוהגים לציין דווקא את הצד ההומני בו נוקטת המדינה בעזרה ומסייעת לאוכלוסיה. דבר שהוא נכון לאור העובדה כי עד היום הגיעו לשטח ישראל למעלה מ-1400 סורים פצועים שקיבלו טיפול מציל חיים ובחלק מהמקרים ישראל העבירה ציוד הומנטארי לסורים שעל הגבול, כמו תרופות ושמיכות ועוד.