על פי דיווח ברשת "סקיי ניוז" בערבית, מקורות ישראלים אמרו כי היום (שני) פרסו כוחות צה"ל את מערכת כיפת ברזל, באזור הסמוך לגבול עם לבנון. בישראל ממשיכים לא להגיב ולא להתייחס לפרסומים הזרים לפיהם חיל האוויר ביצע את התקיפה אתמול בסוריה. גורמים בצה"ל מדגישים כי אין העלאת כוננות מיוחדת בעקבות תרחישים ספציפיים, אלה העלאת כוננות בעקבות האירועים מעבר לגבול.



צפו: תמונות ראשונות של הרכב השרוף לאחר התקיפה בסוריה

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, התייחס הערב במרומז למציאות המתוחה בעקבות התקיפה בסוריה: "אנחנו עשויים להיות מאותגרים בכל נקודת זמן בכל אחת מזירות הפעולה שלנו, בין אם בדרום, במרכז או בצפון. אנחנו כמובן ערוכים ועוקבים אחרי כל התפתחות ומוכנים ליזום ואו לפעול ככל שיידרש". הרמטכ"ל אמר את הדברים במהלך טקס הענקת פרס הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות.



חשוב לציין כי גזרת הצפון ערוכה לכל תרחיש עוד בטרם החיסול ביום ראשון. הבוקר התקיימה פגישה בין קצינים בכירים בפיקוד הצפון לבין ראשי רשויות שדרשו תשובות האם להיערך להסלמה. ראשי הרשויות הונחו לשמור על שגרה מלאה ועודכנו כי צה"ל העלה את רמת הכוננות בהתאם לפרסומים ואיומי החיזבאללה אולם אין שום סיבה לפתוח מקלטים או לפגוע בשגרת החיים והתיירות בצפון שחווה בימים אלה פריחה בעקבות השלג הרב שנערם בחרמון. 



נסראללה מוצא את צה"ל במוכנות שיא בגזרת הצפון. גם בגבול עם סוריה וגם בגבול עם לבנון החזיתות מוכנות היטב. האוגדה שנפרסה על הקו עם סוריה בשנים האחרונות הוקמה כדי להתמודד עם הסלמה מהצד הזה. אוגדה 210 האמונה על הגזרה קיבלה את המשימה ללמוד את הגבול הסורי מחדש ולהתפרס במוכנות מול כל תרחיש אפשרי, דווקא בזמן שיגרה.

תיעוד התקיפה הישראלית, כפי שפורסם ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית

גורם בכיר בפיקוד הצפון סיפר לאחרונה למעריב: "הסד״כ הוא לא מה שיש פה, אלא מי שאני יכול להביא תוך רגע. אני לא מחפש עוד סד״כ. אנחנו לא מסכנים, נתמודד עם כל מי שיבוא בכל סדר גודל. הצבא רציני, קיימים טנקים, חיל האוויר וארטילריה". עוד אמר הגורם כי "כל גזרה הייתה שמחה שאלו יהיו עתודה שלה. יש ארטילריה וחיל האוויר שיגיעו תוך דקות ספורות". 
בגזרה השנייה, עליה אמונה אוגדה 91, נשמרת כוננות גבוהה כל השנה בלי קשר לאירועים. מפקדי הגזרה רואים מקרוב כל תנועה של חיזבאללה והעידו לא פעם על הפרות של הארגון. בגזרה מדגישים כי בשנים האחרונות נעשו פעולות כדי להתכונן לכל תרחיש אפשרי. גורם בכיר בגזרה אמר לאחרונה למעריב כי ארגון החזבאללה לא רק מתחמש בצורה מאסיבית אלה גם פועל באופן גלוי על הגבול עם ‏ישראל בחלק מהמקרים בסמוך ליישובים. "חיזבאללה מבצע פעילות איסוף. אנחנו יודעים לנתח היטב את ההיערכות של חיזבאללה גם בכפרים וגם בתשתיות. רואים פה ‏טביעת אצבע איראנית מאוד ברורה ואנחנו גם יודעים לומר שצבא לבנון משתף עם החיזבאללה ‏פעולה" הדגיש הגורם בגזרה.
ביום שאחרי מבינים במערכת הביטחונית כי ההסלמה במזרח התיכון היא רק שאלה של זמן. שר הביטחון משה (בוגי) יעלון לא התייחס לאירועים גם היום, אולם הפנה אצבע מאשימה לעבר אירן: "איראן היא הגורם המרכזי ביותר לחוסר היציבות במזרח התיכון", אמר השר יעלון בפגישתו היום עם שר החוץ של קנדה, ג'ון באירד. "אפשר למצוא את ‏טביעות האצבע האיראניות בכל סכסוך במזרח התיכון. איראן היא הבעיה הגדולה ‏ביותר במזרח התיכון, והציר הזה מבוסס למעשה על איראן, משטרו של בשאר אסד, ‏חיזבאללה ושחקנים נוספים".‏‏