בוקר מתוח בצפון:  תושבים במטולה דיווחו היום (שלישי) על קולות ירי ששמעו  מכיוון הגבול. הסתבר ששיירה לבנונית עם דגלי חיזבאללה שנסעה בסמוך לגבול פתחה בירי לאוויר. סיור של צה"ל הוקפץ למקום, ולא דווח על נפגעים.  מצה"ל נמסר: "אין תגובה". 

לפי דבריהם של התושבים, ביניהם ראש אגודת החקלאים במטולה, מדובר בלוויה של אחד ההרוגים מעבר לגדר, בכפר שנקרא אלחיאם. לדבריהם, היריות היו לאוויר במסגרת ההלוויה בסמוך לגדר. 

חיימקה הוד, ראש אגודת החקלאים במטולה ודור שלישי ביישוב, סיפר כי היריות היו קשורות ללוויה מעבר לגדר,  וכי התושבים עצמם רגועים : "שמענו את היריות אבל אנחנו לא נלחצים, זו סתם פרובוקציה שקשורה להלווייה של אחד ההרוגים בצד השני, מסע הלויה רעשני של הרוג מכפר אלחיאם שנמצא חמישה קילומטרים מאיתנו. זה לא היה מכוון למטולה, מה גם שאנחנו רגילים ליריות באוויר ואנחנו לא חוששים מזה. השגרה נמשכת וגם אני והחקלאים עובדים כרגיל, אמנם לא צמודים ממש לגדר אבל יש המון מקומות ושטחים לעבוד בהם, ואנחו בחוץ והכל תקין. יריות זה דבר רגיל אצלנו, הסיורים של צבא דרום לבנון ושל האו"ם ושל חיילי ישראל בעמדות הקבועות מספקים לנו את כל הבטחון שצריך, ולכן אין מתיחות אצלנו". 
מוקדם יותר דיווחו פקחים של האו"ם המוצבים בגולן לאורך הגבול עם סוריה כי הבחינו במזלט"ים שבאו מכיוון ישראל, לפני ואחרי התקיפה שבה נהרגו לוחמי חיזבאללה ואנשי משמרות המהפכה האיראנים - כך דווח הבוקר בעיתון הלבנוני "דיילי סטאר". "המזל"טים מעל הרי הגולן הם הפרה של הפסקת האש מ-1974 בין ישראל וסוריה", הוסיף  דובר האו"ם פארהאן האק. 
האק נשאל האם פקחי האו"ם הבחינו במשהו יוצא דופן בזמן התקיפה, וענה כי הפקחים הבחינו ב"שני מטוסים לא מאוישים טסים מכיוון ישראל וחוצים את קו הפרדת האש". הוא הוסיף כי שעה לאחר מכן ראו הפקחים עשן המיתמר "ממקום אותו לא הצליחו לזהות במדויק". 

"אנו מגנים כל הפרה, וקוראים לכל הצדדים לחדול מפעילות שתגביר את המתח שכבר קיים", ציין האק אולם לא פירט האם המזל"טים היו אזרחיים או צבאיים, ולא אמר שהם היו ישראלים. גם השגריר הסורי באו"ם בשאר ג'פארי, הגיב על דברי האו"ם: "תודה לאל, סוף סוף האו"ם מתעורר מהתרדמת שלו". 
באתרי הנופש בצפון מדווחים כי לא נרשמו לעת עתה ביטולים חריגים, והמתיחות הביטחונית בעקבות החיסול בגולן הסורי לא פגעה גם בהזמנות חדשות לצימרים ולאטרקציות באזור. עם זאת, יש כאלה שכן חוששים לטייל בצפון בימים לא ברורים אלה ומעדיפים לדחות את התוכניות לזמן אחר, במיוחד כשאין אפילו צורך לשלם דמי ביטול.
“הצפון לא מושך אותנו עכשיו”, סיפרה שושי פרץ מאור עקיבא, “ביטלנו את כל התוכניות שהיו לנו - אם זה לנסוע לחרמון עם הנכדים בסוף השבוע ואם זה להזמין צימר לעוד שבועיים לכבוד יום ההולדת של בעלי. אני מאמינה שאם כבר היינו מזמינים וצריכים לשלם דמי ביטול - היינו נוסעים, כי בכל זאת החיים צריכים להימשך. אבל אם הכל היה ונשאר רק בגדר תוכניות, אלה דברים שאפשר לדחות. אין סיבה לנסוע דווקא כשיכולים ליפול שם טילים”.