שירות הביטחון הכללי התיר לפרסם הערב (רביעי) כי בפעילות משותפת עם חיל הים, סוכל ניסיון של הזרוע הצבאית של החמאס, להבריח לרצועת עזה דרך הים, חומרים לייצור טילים ואמצעי לחימה.



הסיכול עצמו בוצע לפני כשבועיים. בשעות הבוקר המוקדמות, עצרו כוחות חיל הים כלי שיט מנועי שעשה את דרכו מסיני לרצועת עזה. כלי השיט הוביל מסיני לרצועה פיברגלס נוזלי ועליו נתפסו שלושה תושבי רצועת עזה, מחמד בכר, אחמד צעידי ועוואד צעידי.
מבצע חיל הים
בחקירתם בשב"כ, בסיוע משטרת ישראל, מסרו השלושה כי ההברחה יועדה לזרוע הצבאית של חמאס ונועדה לספק לה חומר גלם המשמש לייצור רקטות ומרגמות.

כמו כן, מסרו הנחקרים מידע רב אודות ציר ההברחות הימיות מרצועת עזה לסיני בהכוונת הזרוע הצבאית של החמאס, והשימוש שעושה הזרוע הצבאית של חמאס בדייגים ובמבריחים לצרכיה, לרבות מידע על הברחות קודמות של אמצעי לחימה שבוצעו עבור ארגון הטרור והברחות אמצעי לחימה מתוכננות.
עוד עלה בחקירה כי הזרוע הצבאית של חמאס פועלת במסגרת ההברחות הימיות גם להברחת מוצרים אזרחיים לצורך מכירתם ברווח לתושבי עזה, ושימוש בכספי הרווח לפעילותה.
"בתקופה האחרונה חמאס משקיע מאמצים רבים לטובת מימוש הברחות ימיות מסיני לרצועת עזה", מדגיש גורם בשב"כ. "בין השאר, לאור פעילות כוחות הביטחון המצריים המבוצעת למניעת הברחות בתווך המנהרתי שבין סיני לרצועת עזה". במערכת הביטחון מדווחים מידי יום על נסיונות דומים ועל ירי הרתעתי של ספינות טילים נגד סירות דייגים בגבול הדרומי. החמאס מנסה בכל דרך לשקם את היכולות שלו והערכה במערכת הביטחון היא שלחמאס יש כיום שליש מכמות הטילים שהיו לו ערב היציאה למבצע צוק איתן. 
 הבוקר הוגשו נגד שלושת הנחקרים כתבי אישום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, אשר ייחסו לנאשמים, בין היתר, ביצוע עבירות ביטחוניות.
 
בתוך כך השב"כ, וצה"ל קיימו הלילה מבצע נוסף לאיתור אמל"ח וכספים המועברים לאיו"ש באמצעות החמאס, במטרה לחזק תשתיות טרור. במהלך המבצע נתפסו כספי טרור בסך של כ-45,000 שקלים בגזרת החטיבה המרחבית "מנשה", באזור הכפרים ג'בע ומירכא, סמוך לג'נין, חשפו חיילי גדוד "שמשון" של חטיבת "כפיר" אמצעי-לחימה רבים בהם נשקים, סכינים ותחמושת. 6 פלסטינים שבידיהם נמצא אמל"ח נעצרו.