ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בוועידת הנשיאים בירושלים אמש (שני) לנושא ההסכם עם איראן: "כשם שאיראן יודעת איזה הסכם מוצע לה, טבעי שגם ישראל תדע מהם פרטי ההסכם המתגבש". 



נתניהו הוסיף: "הרי אנחנו אלה שנמצאים בסכנה הגדולה ביותר אם איראן תתחמש בנשק גרעיני. העמדה העקבית שלנו היא שההסכם המוצע מסוכן לביטחון ישראל. אבל אם יש מי שחושב שזהו הסכם טוב, למה צריך להסתיר אותו?"



נתניהו התייחס למותו של השר לאזרחים ותיקים, אורי אורבך, ואמר: "היום איבדנו שר בממשלה שלי וחבר יקר. אורי אורבך אהב את העם היהודי. הוא אהב את ארץ ישראל. הוא נלקח מאתנו כשהוא עדיין היה הרבה יותר לתת. הוא יחסר מאוד".

ראש הממשלה נגע בסוגיית נאומו בקונגרס: "למה אני הולך לוושינגטון? אני הולך לוושינגטון, כי כראש ממשלת ישראל, זו חובתי לעשות כל שביכולתי כדי למנוע עסקה גרועה, שיכולה לאיים על קיומה של מדינת ישראל. ההצעה הנוכחית תסכן את מדינת ישראל. זה יאפשר לאיראן להגיע למתקן הגרעיני הראשון שלה בתוך זמן קצר, יאפשר לה לבנות יכולת תעשייתית להעשרת אורניום ולספק את הדלק לפצצות רבות בשנים הקרובות".
נתניהו הדגיש מדוע חשוב לו לנאום מול הקונגרס בארה"ב: "אני לא מתנגד לכל עסקה עם איראן. אני מתנגד לעסקה רעה עם איראן. ואני מאמין שזו עסקה רעה מאוד. אני בהחלט לא מתנגד למשא ומתן. להיפך- אין מדינה שיש לה אינטרס גדול יותר בפתרון של שלום לשאלת הגרעין האיראני מאשר ישראל. אבל ההצעה הנוכחית לא תפתור את הבעיה. זה ינציח ויחמיר אותה, ולכן זה מאוד חשוב שאני מדבר על זה בוושינגטון".
לפי ראש הממשלה, "נאום לפני הקונגרס מאפשר לישראל להציג את עמדתה לנציגים הנבחרים של העם האמריקאי ולקהל ברחבי העולם. הקונגרס ממלא תפקיד קריטי בהפעלה לחץ על המשטר האיראני". עוד אמר נתניהו, כי "השאלה האמיתית שצריכה להישאל, היא איך מישהו יכול לסרב להזמנה לדבר על עניין שיכול להשפיע על עצם הקיום שלנו, כאשר הזמנה כזו מוצעת"?
לטענת נתניהו, אין קשר בין הנאום בקונגרס לבחירות הקרבות. "הישרדותה של ישראל היא לא עניין מפלגתי. זה נוגע לכולם, לכל תומכי ישראל מכל פס פוליטי. המאבק בטרור אסלאמי מיליטנטי הוא לא נושא מפלגתי. הקרב נגד המדינה האסלאמית, שלאחרונה ערץ את ראשיהם של 21 נוצרים, אינו עניין מפלגתי, המאמץ למנוע את הרפובליקה האסלאמית מבניית נשק גרעיני, זה לא עניין מפלגתי. אני חושב שהסכנה הגדולה ביותר לאנושות היא האפשרות של כל תנועה או כל משטר של האיסלאם המיליטנטי להתחמש בנשק להשמדה המונית. כל מה שאנחנו רואים באירופה יחוויר לעומת האפשרות הזאת".
נתניהו סיים ואמר: "האם אני יכול עכשיו להבטיח כי הנאום שלי בקונגרס ימנע עסקה מסוכנת עם איראן מלהיות חתומה? בכנות, אני לא יודע. אף אחד לא יודע. אבל אני יודע את זה - זו החובה הקדושה שלי כראש ממשלת ישראל".