שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון), הודיע היום (שני) על מינויה של אלוף משנה אריאלה בן אברהם, לתפקיד הצנזורית הצבאית הראשית. בכך, קיבל יעלון את המלצת הרמטכ"ל הנכנס, רב אלוף גדי איזנקוט.

בעקבות המינוי, תועלה בן אברהם לדרגת תת אלוף. בן אברהם משמשת כיום כסגנית דובר צה"ל, תיכנס לתפקידה בחודשים ותחליף את הצנזורית הנוכחית, תת אלוף סימה ואקנין-גיל.

יעלון אמר על המינוי: "למרות השינויים המשמעותיים בעולם המדיה וכניסתן של תשתיות תקשורת חדשות שהופכות את הסיקור והשיח למהירים ונעדרי גבולות, תפקיד הצנזורה הצבאית נותר חשוב ומרכזי בשמירה על סודות המדינה וביטחונם של חייליה, שליחיה ואזרחיה. כל זאת, תוך ידיעה כי ישראל היא מדינה דמוקרטית ופתוחה, המקדשת את חופש הביטוי והשקיפות הציבורית".

עוד אמר יעלון: "לכן האתגרים הניצבים בפני אל"מ אריאלה בן אברהם הם משמעותיים, ובטוחני שתדע להביא לתפקיד את ניסיונה המגוון והעשיר משירותה בחטיבת דובר צה"ל. בכך תמשיך את המסלול שהתוותה תא"ל סימה ואקנין-גיל, שבעשור האחרון כיהנה בתפקיד וביצעה אותו במקצועיות רבה, תוך הקפדה על האיזונים הרגישים הנדרשים בו והתאמתה של הצנזורה למציאות התקשורתית המשתנה".