אחד מבכירי ארגון חמאס, עבד אל-חכים חניני, מראשי הזרוע הצבאית של הארגון, קיים ראיון עם רשת אלג'זירה וסיפק פרטים חדשים אודות עסקת חילופי השבויים במסגרתה הוחזר גלעד שליט לישראל, לאחר כחמש וחצי שנים בשבי חמאס.



חניני טוען כי בתהליך החלפתו של שליט באסירים הפלסטיניים, הוצמדו לשליט מחבלים מתאבדים עם חגורות נפץ, למקרה שבו משהו ישתבש בעסקת החילופים. חניני טוען כי מי שנתן את הוראה הוא מפקד הזרוע הצבאית של חמאס באותו זמן, אחמד ג'עברי, שנהרג במבצע "עמוד ענן" על ידי ישראל.



על פי הדיווח של חניני, המחבלים התלוו אל שליט עם חגורות הנפץ במטרה למנוע את החזרתו של ישראל במקרה שישראל תנסה לשנות ברגע האחרון פרט כלשהו בעסקה. "ג'עברי אמר לנו שיחד עם שליט הגיעו שהידים עם חגורת נפץ על הבטן, כשהזרוע הצבאית החליטה שאם תהיה הפרה כלשהי בתנאי העסקה, שליט לא יחזור חי לישראל".



כזכור, שליט נחטף בזמן שירותו בצה"ל באזור כרם שלום ב־25 ביוני 2006 על ידי מחבלים פלסטינים, שהשתייכו לארגוני הטרור חמאס, ועדות ההתנגדות העממית וצבא האסלאם. שליט הוחזק בשבי ברצועת עזה במשך כחמש שנים וארבעה חודשים (1,941 ימים). במסגרת עסקה בין ישראל לחמאס הוא שוחרר והושב לישראל ב-18 באוקטובר 2011, תמורת שחרור 1,027 אסירים ביטחוניים, בהם מאות אסירי עולם.