הקדמה הטכנולוגית לא פוסחת על צה"ל ובקרוב יוכלו המפקדים הבכירים מדרגת רב סרן ומעלה לייעל את סדר היום שלהם באמצעות מערכת מוצפנת לשיחות וידאו שתאפשר השתתפות בישיבות מטה מרחוק.



"מדובר במערכת שהיא חלק ממהפכה ענקית" מסביר סא"ל אלון סבן, ראש ענף תשתיות מחשוב בממר"ם (מרכז מחשבים ומערכות מידע). "כיום אנו חיים בימים בהם האלמנטים החברתיים הם שמעצבים את מימד הלחימה של המחר. הפייסבוק, הוואטסאפ והציוצים - הכל מאוד מהיר". ואכן בצה"ל עמלו רבות כדי לייצר תשתית בטוחה להעברת מידע מוצפן ולאחר שורה של ניסויים, הפרויקט יוצא לדרך וכבר כיום מופעל אצל מאות מפקדים ובעתיד יתפרס לשאר.



"זה שאני מאפשר למפקד מחיל אחד לקיים תוך מספר שניות שיחת וידאו עם מפקד אחר מחיל הים או כל חיל אחר וזאת מבלי שאף אחד צריך לזוז מהכיסא זה לא מובן מאליו, זה שינוי תפיסתי ומהפכני" מסביר סא"ל סבן.



בצה"ל לא רואים במערכת רק כאלמנט טכנולוגי משפר חוויה וכבר מתעלים את המערכת לחיסכון במשאבים. המערכות שנפרסו כבר סיפקו נתונים מרשימים של חיסכון תקציבי, זמן ומשאבים. "ישנם דיונים מאוד ארוכים אליהם מגיעים אנשי צבא ממקומות שונים, עכשיו המפקד יכול להיות נוכח בדיון מבלי לצאת מהמשרד, לנהל את סדר היום שלו בצורה הרבה יותר שקולה וחכמה ולהשתתף בשיחה בצורה אפקטיבית" מסביר סא"ל סבן.



בנוסף, בצה"ל הוחלט לספק מערכות ייעול גם לקצינים הזוטרים. מערכת צ'אט מוצפנת נכנסה לפעולה ומספקת לסגל הזוטר יכולת תקשורת שמזכירה את קבוצות הוואטסאפ האזרחיות ואת הצ'אט של הפייסבוק המוכר לכלל הציבור. המערכת שמותקנת על מחשבים צבאיים מאפשרת לכל קצין בצה"ל שם משתמש והגישה אליו נוחה ופשוטה. בדומה לרשת הפייסבוק והוואטספ, גם המשתמש ברשת החברתית הצה"לית יודע לעקוב אחר הסטאטוס של מפקדים אחרים בין אם הם מחוברים און ליין ובין אם הם קיבלו את ההודעה וקראו אותה. כמובן שהמערכת מוצפנת ומסווגת ולכן היא מאפשרת העברת מידע בהתאם.