הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט אמר היום (שלישי) בציון שנה ליציאה למבצע "צוק איתן" ואמר כי "השנה האחרונה הייתה השקטה ביותר שידע הדרום מזה שנים. מטרתנו היא לשמר את השקט למען האזרחים משני צידי הגבול ולהמשיך לעשות כל מאמץ כדי שהשקט לא יופר".

"בד בבד, עלינו להיות דרוכים ומוכנים לכל התפתחות. נעמוד איתנים מול כל איום, קרוב כרחוק, ונמשיך לבצע את משימתנו – להגן ולנצח", אמר איזנקוט.

"לאחר תקופה של ירי רקטות ושל איום על חיי תושבינו, יצאנו כדי להשיב את השקט ואת הביטחון לגבול רצועת עזה ולהגן על שלום אזרחי מדינת ישראל ותושביה", אמר הרמטכ"ל על מבצע "צוק איתן" והוסיף כי "אות המערכה יתנוסס על מדיכם בעודנו ממשיכים להתמודד עם האתגרים שלפתחנו. המזרח התיכון משנה פניו, ואנו עדים להשתנות האיומים. אנו מכינים עצמנו לכל עימות, אם יגיע לגבולותינו. נמשיך ונשקוד על משימתנו: להרחיק אויב ולהרתיעו, ולאפשר לאזרחי מדינת ישראל ולתושביה שקט וביטחון".
"צבא ההגנה לישראל הוא צבא חזק, מתוחכם ומתקדם – צבא שהמשרתים בו מבצעים את משימתם מתוך תחושת שליחות שאין כדוגמתה. אני גאה לפקד עליכם – טובי בניה ובנותיה של מדינת ישראל", סיכם רא"ל איזנקוט.