שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר היום (שני) כי לא תהיה עסקה עם חמאס להחזרת שני הישראלים הנעדרים ברצועת עזה. 
בכנס לרגל עשור להתנתקות של המכון הישראלי לדמוקרטיה ו"מקור ראשון", אמר שר הביטחון כי "שני ישראלים מוחזקים בעזה, שניהם עברו ביוזמתם, אחד בספטמבר והשני באפריל האחרון ושניהם לא בריאים בנפשם. אנחנו ניסינו גם דרך הפעילות שלנו וגם דרך האיפול התקשורתי להביא לחזרתם הביתה על בסיס הומניטארי. כמובן שאיננו מדברים על עסקה. עסקה לא על הפרק ואנחנו דורשים מהחמאס להחזיר אותם ללא תנאים". 
על ההתנתקות סיפר יעלון, שסיים את תפקידו כרמטכ"ל לפני תחילתה, כי שקל להתפטר מתפקידו, אך הבין שהתפטרות לא תועיל והוא יוכרז כ"סרבן הראשון": "סברתי כבר אז, שאם הצלחנו לייצר מצב אחרי חומת מגן שעברנו מהגנה להתקפה ולפתח את ההרתעה, הנסיגה תחזיר אותנו אחורה וזה יחזק את גורמי האסלאם הקיצוני לרבות חיזבאללה וחמאס. זה גם יחזק את הנרטיב הפלסטיני שמדובר בקונפליקט טריטוריאלי ולא בעובדה שהם לא מוכנים להכיר בנו".

לגבי עתיד הבניה ביהודה ושומרון, אמר שר הביטחון כי "נושא ההתיישבות בכלל הונחל כלא לגאלי ולא לגיטימי. מדינת ישראל, תחת איומים של החלטות במועצת הביטחון או הבאה לבית המשפט בהאג ואי אפשר להמעיט בסיכונים אלו. לכן, במציאות הקיימת צריך לשקול כל צעד לגבי הרווח ופוטנציאל ההפסד". עם זאת, ציין יעלון, כי "במבחן התוצאה, עם כל המורכבות והמתקפה הבינלאומית, המספרים של הבנייה והתושבים ביהודה ושומרון גדלים יותר מבכל אזור אחר במדינה".