פחות מיממה לאחר חילופי האש בצפון צה"ל תקף הבוקר (שישי) פעם נוספת בסוריה, הפעם חוליה שהקימה תשתית טרור ברמת הגולן.

"לפני שעה וחצי תקפנו מהאוויר רכב ובו ארבעה או חמישה אנשים המזוהים אם אותה תשתית שביצעה את ירי הרקטות אתמול לצפון. כנראה שכולם נהרגו", כך אמר הבוקר גורם בכיר בצה"ל. "עקבנו אחרי החוליה ובמאמץ מודיעיני סיכלנו אותה". 


 שריפה בעקבות ירי הרקטות אמש לאצבע הגליל. צילום: באסל עווידאת, פלאש 90 

מדובר בתקיפה שבוצעה 15 קילומטר מהגבול, של חוליה שפעלה ממרכז רמת הגולן הסורי. "כל השטח הזה כולל הירי הוא בשליטת צבא סוריה" מבהיר הגורם הבכיר בצה"ל. "העברנו מסר בתקיפה, שאומר שהאחריות היא של סוריה. מדובר בחוליה של הגיהאד האיסלמי שמופעלת על ידי איראן".

יעלון: "אל לו לאיש לבחון את נחישותנו" 

לצד רצף האירועים חסר התקדים בעוצמתו מבהיר הגורם: "אין לנו עניין להמשיך ולחמם את הגזרה, אלא רק להגן על גבולה הצפוני של מדינת ישראל".
 
שר הביטחון משה בוגי יעלון אמר בתגובה לתקיפה הבוקר: "חיסול החולייה שירתה אתמול לעבר ישראל הוא הוכחה נוספת לכך שלא נסבול כל ניסיון לשבש את חיינו ולפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל. יידע מי שמבקש לעשות זאת, כי צה"ל ומערכת הביטחון ירדפו אותו עד חורמה ויניחו עליו את היד, בכל עת ובכל מקום. אין לנו כל כוונה להתפשר על כך, ואל לו לאיש לבחון את נחישותנו".

סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" אישרה היום  כי חייל סורי נהרג ועוד שבעה נפצעו בתקיפות חיל האוויר נגד בסיסים של צבא סוריה הלילה. על פי הסוכנות התקיפות הגיעו כסיוע למורדים במדינה. 

בהודעה של סוכנות הידיעות הרשמית הסורית נכתב: "במסגרת התמיכה בארגוני הטרור, מטוסי האויב הישראלי תקפו את אחד המוצבים באזור קוניטרה, דבר שהביא להריגת חייל ופציעתם של שבעה אחרים". 

מקור צבאי סורי מסר לסוכנות כי "התקיפה הזו היא חלק מהתמיכה בארגוני הטרור המזוינים והעלאת המורל הנמוך שלהם". הוא הוסיף כי "התקיפה של חיל האוויר הישראלי התוקפני התרחשה בשעה 23:30 אמש והיא נועדה לפגוע באחד המוצבים שלנו".