שני צעירים מהכפר ביתא נעצרו בחשד שפעלו כחוליית טרור והשליכו בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב ישראלים. השב"כ התיר לפרסום היום (שני) כי בפעילות משותפת עם צה"ל ומשטרת ישראל, נעצרה לאחרונה חוליה של פעילי טרור מהכפר ביתא, הסמוך לשכם, שאנשיה היו מעורבים בפיגוע שהתבצע במוצאי שבת, ה-14 ביוני 2015.
על פי החשד השניים השליכו בקבוקי תבערה מרכבם, תוך כדי נסיעה, לעבר רכב ישראלי חולף בציר 60.  בחקירתם בשירות הביטחון הכללי הודו העצורים בביצוע הפיגוע, וכן בשורה ארוכה של פיגועי השלכת בקבוקי תבערה ויידוי אבנים לעבר כלי רכב ישראליים. מהחקירה עלה כי השניים היו מעורבים בהפרות סדר וביידוי אבנים לעבר כוחות צבא באזור השומרון.
אחד העצורים הוא פראס עבד אלכרים מצטפא פרחאת, בן 19, פעיל טרור עממי, אשר הודה כי היה מעורב בפיגועים של השלכת בקבוקי תבערה ויידוי אבנים לעבר כלי רכב ישראליים. פעיל נוסף שנעצר הוא עמיד עמאד עדנאן מעאלי, בן 21, פעיל טרור עממי. בחקירתו הודה הצעיר כי נהג ברכב בעת הפיגוע, וכי היה מעורב בפיגועים נוספים.

"כלי הרכב ששימש את השניים במהלך הפיגוע נתפס, ובמסגרת ההליך המשפטי יתבקש חילוטו", כך נמסר מהשב"כ. עוד הוסיפו בשב"כ כי בימים הקרובים יוגשו כנגד השניים כתבי אישום לבית המשפט הצבאי בשומרון. בחקירה נחשפו פעילים נוספים, שהיו מעורבים בחודשים האחרונים בפעילות שכוונה נגד כלי רכב ישראליים וכוחות צה"ל בציר 60.
כזכור, אתמול הותר לפרסום כי תשעה צעירים פלסטינים נעצרו לפני כשבועיים בחשד ליידוי בקבוקי-תבערה לעבר רכב בבית חנינא. התשעה נעצרו בפעילות משותפת של השב"כ ושל חוקרי המפלג לתפקידים מיוחדים בימ"ר ירושלים. חברי החוליה הודו בחקירתם בשב"כ כי תכננו את הפיגוע מראש, כנקמה על רצח התינוק הפלסטיני, עלי דוואבשה ואביו, שביתם הוצת בכפר דומא. 
נגד החשודים, 5 בגירים ו-4 קטינים מבית חנינא והעיר העתיקה, הגישה היום פרקליטות ירושלים כתב אישום. 
 
מספר שעות לאחר האירוע בדומא, ב-31 לחודש יולי, יידו חברי החוליה בקבוקי תבערה לעבר מתחם "בית השבעה" בבית חנינא, בו מתגוררות משפחות יהודיות. מספר ימים לאחר מכן, ב-3 לחודש אוגוסט, ביצעו הפעילים פיגוע נוסף, ממנו נפצעו כאמור שלושה ישראלים. חברי החוליה השליכו בקבוקי תבערה ממרחק מטרים בודדים מהכביש בבית חנינא, במטרה לשרוף רכב ובו יהודים.
חומרי החקירה בעניינם של כלל המעורבים הועברו לידי פרקליטות מחוז ירושלים וכאמור, כתבי אישום חמורים הוגשו כנגד המעורבים. נגד מיידי בקבוקי התבערה על הרכב, הוגש כתב אישום בגין ניסיון לרצח.