שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, נאם הערב (ראשון) בטקס קצינים ונגדים מצטיינים בבית הפלמ"ח ושיבח אנשי הקבע: "לא נסבול מצב בו משרתי קבע בצה"ל מתביישים לספר במה הם עוסקים ואף לצאת לרחוב במדים".



יעלון בירך את הנוכחים ואמר: "אתם מגלמים בעיניי את כל הטוב והנאצל שיש בנו. התגייסתם לצה"ל ובחרתם להישאר בשירות".



יעלון התייחס למתיחות בירושלים, לאירועי השלכת אבנים ובקבוקי תבערה ולירי מרצועת עזה. "אלו אירועים שאיננו סובלניים כלפיהם, ואין לנו כל כוונה לאפשר להם להמשיך ולשבש את חיינו".



"אנו פועלים ביד ברזל, בעוצמה, בתבונה ובשיקול דעת, כדי להשיב את השקט, וכך יהיה. לא נתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל, ואין לנו כל כוונה להיות סובלניים לטרור הזה, ולירי מרצועת עזה", אמר יעלון.



לצד הצורך לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל התייחס יעלון לחובה לשמור על משרתי הקבע. "מדינת ישראל ואזרחיה אינם יכולים להרשות לעצמם צבא בינוני. אם נגיע לכך, אבוי לנו".



"שיח מסית ושקרי"



יעלון מתח ביקורת על הסתה שמתנהלת לדבריו נגד משרתי הקבע. "השיח הכולל הפצת שקרים ופגיעה קשה במשרתים ובמשפחותיהם הוא חסר אחריות שאין כל קשר בינו לבין המציאות, והוא מסכן את ביטחונה של מדינת ישראל.



בהבטחה ישירה לקצינים ולנגדים אמר יעלון: "לא נאפשר פגיעה בכם ובמשפחותיכם. לא נסבול מצב בו משרתי קבע בצה"ל מתביישים לספר במה הם עוסקים, ואף לצאת לרחוב במדים, כפי שתיאר זאת רק ביום שישי החולף המפקד היוצא של בית הספר לקצינים. ניאבק בכול כוחנו בניסיונות להציג אתכם כגזלני הקופה הציבורית, כי אין שקר גדול מזה".



לדברי שר הביטחון לוחמים ותומכי לחימה, משרתים בצה"ל ומחויבים לו 24 שעות ביממה ושבעה ימים בשבוע. "במקרים רבים אתם מעדיפים שכר נמוך ותנאים פחותים על פני אפשרויות מפתות יותר בשוק האזרחי", אמר יעלון.