שירות הביטחון הכללי, בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, פרסמו היום (שני) כי הם פענחו מספר מקרים של טרור אבנים ובקבוקי תבערה ועצרו חברי חוליית טרור עממי, מהכפר חיזמה, שמצפון-מזרח לירושלים.



מהשב"כ נמסר כי חברי החוליה השתתפו, כולם או חלקם, בשורת פיגועי יידוי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה לעבר אוטובוסים וכלי רכב ישראליים. בין היתר, חברי החוליה חשודים כי יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר אוטובוס ישראלי סמוך לחיזמה בשבעה באפריל השנה, ממנו נפצע הנהג קל בכתפו וחמישה נוספים הוגדרו כנפגעי חרדה.



אירוע נוסף התרחש בחודש יוני, אז יידו חברי החוליה אבנים ובקבוקי תבערה לעבר אוטובוס ישראלי שנע על ציר 437 בסמוך לחיזמה לכיוון כיכר אדם. כתוצאה מיידוי האבנים נפצע נהג האוטובוס באורח קל מרסיסים. באירוע נוסף, איבד נהג אוטובוס את הכרתו ושלושה מנוסעיו נפצעו לאחר שחברי החוליה יידו בלוקים ובקבוקי תבערה לעבר אוטובוס ישראלי שנסע מחיזמה לכיוון ענתות בחודש יולי.



בין העצורים: מחמד אחמד חסן חטיב, לואי ג'מאל שוכת צלאח אלדין, ראאפת סלימאן אחמד רזק ועמאר דיפאללה מחמד צלאח אלדין. "נאספו ראיות רבות, לרבות הודאתם של חלק מהמעורבים, ביחס למעורבותם של חברי החוליה בביצוע פיגועים בגזרה", נמסר מהשב"כ.




חוליית הטרור שנעצרה. צילום: תקשורת שב"כ


בהתאם לכך, הוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד המעורבים, המייחסים להם עבירות שונות, בתחום הטרור העממי.



בנוסף, מתיר היום השב"כ לפרסום, כי עצר תושב הכפר ענבתא הסמוך לטול כרם שבשומרון, אשר עסק בפעילות טרור עממי במהלכה בין היתר, השליך אבנים מרכבו על כלי רכב ישראלי על כביש 557.



לאחר הפיגוע ובעקבות פעילות מודיעינית, התוקף אותר וסומן למעצר. העצור, מהנד מחמוד אבראהים מרעי, המוכר כמי שהיה מעורב בסוף שנות ה-90 בפעילות טרור עממי, עוכב לבדיקה על ידי כוח צה"ל, זוהה כמיועד למעצר ובשעת מעצרו נמצאה ברכבו, ליד מושב הנהג, אבן גדולה.



"מרעי הודה בחקירתו בביצוע הפיגוע, תוך שהיה מודע לכך שעלול היה לגרום לפגיעה ואף למותם של יושבי הרכב", נמסר מהשב"כ. "הוא מסר עוד כי תכנן ליידות גם את האבן שנמצאה ברכבו בעת שנעצר, אך לא הספיק לעשות כן, נוכח מעצרו". לפני כחודש הגישה התביעה הצבאית כתב אישום כנגד מרעי, המייחס לו עבירות של זריקת חפצים לעבר רכב נוסע וסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה.