ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח פגישתו עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי בהתייחסות לפיגוע הירי בשומרון, בו נרצחו איתם ונעמה הנקין ז"ל: "אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחה. הרצח הזה לא יעבור בלי תגובה". 



"אנחנו כבר תגברנו כוחות בשטח, אנחנו משנים את הפעילות של הכוחות בשטח. אנחנו נמצא את המרצחים הללו, נמצה איתם את הדין ומעל הכל אנחנו ננקוט פעולות כדי שיבינו שאין שכר לטרור", אמר ראש הממשלה.



"היום ישראל והאמריקנים מאוחדים באבל. טרוריסטים פלסטינים רצחו אתמול אם ואב צעירים, והשאירו ארבעה יתומים קטנים. חמוש רצח באכזריות תשעה אמריקנים חפים מפשע", אמר נתניהו לקרי והוסיף : "אני מעריך את הגינוי החריף שלכם".
 

"אני מוכרח לומר שעדיין לא שמעתי שום גינוי מהרשות הפלסטינית. גרוע מכך, שמעתי בכירים מתנועת הפת"ח מהללים את הפעולה הזאת. הם אומרים שזו הדרך. לא, זו לא הדרך. אנחנו נילחם בטרור, ונוודא שאין פרסים לטרור", אמר ראש הממשלה.
"אני מביע לא רק את תנחומינו אלא גם את גינוי האלימות הזו שאין לה מקום בשום מקום ובשום זמן. לבבותינו יוצאים אל הישראלים שקיפחו את חייהם. אני משתתף בצערכם ומקווה שנוכל להשתתף גם במאמצים להתקדם קדימה על מנת להפחית ואולי יום אחד להעלים לגמרי את ההרס הזה של משפחות".
נתניהו אז אמר לקרי כי "בהתקדמות קדימה יש דבר אחד. אתה חייב להילחם בטרור. פאנטיות, קנאות זה כאן. כשאנחנו רואים כאן הסתה, שבחים למחבלים, ממי שאמורים להיות פרטנרים לשלום, אנחנו אומרים, הפסיקו את זה", אמר נתניהו וקרא לקהילה הבינלאומית לגנות את הפיגוע. "אני רוצה להבהיר זאת: אנחנו נילחם בטרוריסטים האלה, בדרכים שיהפכו את הטרור ללא כדאי", סיכם נתניהו.