במערכת הביטחון מעלים כוננות, והחשש העיקרי הוא מפני פיגוע נקמה שיבוא מצד גורמים קיצוניים יהודים, כמו שהיה עם שריפת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא או הצתת מקומות קדושים. 

"כל אירוע בגזרה מקבל משמעות מיוחדת", מסביר גורם ביטחוני. למשל, ביום שבת טענו הפלסטינים כי מתנחל ירה מנשקו האישי בילד בן 6 בבטנו שיידה לעברו אבנים סמוך לכפר נבי אליאס באזור קלקיליה. 
הפלסטינים גם הפיצו תמונות שלו עם פצע ירי בבטן, אולם לאחר חקירה של גורמי ביטחון התברר כי הילד נפצע מכדור שנפלט מהרובה האישי של אחיו, שוטר פלסטיני, לאחר שהילד שיחק בו ובני המשפחה בדו את הסיפור במטרה שלא לסבך את האח מול הרשות הפלסטינית ולזכות בכספי פיצויים המשולמים לפלסטינים שנפגעים ממתנחלים. למרבה המזל, המנהל האזרחי עלה על הסיפור במהרה ומנע התחממות נוספת בשטח. 

"המציאות כאן נפיצה מאוד ויש חשש כבד שכל אירוע ולו הקטן ביותר יבעיר את הגזרה", אמר גורם בכיר במערכת הביטחון. "סיפור בדיה שכזה יכול ברגע אחד להתפרץ ברשתות החברתיות ולגרום לאירוע קיצוני ברחוב", הסביר. 
ומהצד השני, שר הביטחון משה בוגי יעלון קרא למתנחלים לנהוג באיפוק רב: "אני מכאן גם קורא לראשי ההתיישבות ולתושבי יהודה ושומרון לנהוג באחריות. פעולות אלימות כמו שאירעו אמש מפריעות גם לכוחות צה"ל לפעול, מעבר לזה שמוסיפות שמן למדורה" אמר השר.