דניאל, קצין לוחם במערכת ההגנה של חיל האוויר, אשר נטרל היום (חמישי) את המחבל בפיגוע הדקירה בתל-אביב סיפר על האירוע שאירע סמוך לקריה.

"ראיתי מחבל דוקר חיילת והבנתי מיד שמדובר בפיגוע דקירה. בגלל האירועים האחרונים במדינה, יצאתי מהרכב רצתי, אל המחבל ונטרלתי אותו", הוא סיפר.
עוד הוסיף דניאל: "הייתי במקום הנכון ועשיתי את ממה שמצופה מכל חייל".
החייל שנטרל את המחבל בפיגוע ליד הקריה בת"א

החיילת אשר נפצעה באורח קל במהלך האירוע היא סער דהן. היא גילתה תושייה רבה כאשר התיישבה על הנשק ולא נתנה למחבל את ההזדמנות לבצע פיגוע נרחב יותר.

שושי, אמה, עמדה בצד השני של הכביש וראתה את המחבל דוקר את הילדה שלה בראשה. מאוחר יותר, כשהיא עדיין נסערת, היא סיפרה לכלי התקשורת על מה שעבר עליה.

"עמדתי בתחנה לכיוון עזריאלי. היינו צריכות לנסוע לצפון, היא חצתה את הכביש, ואני חיכיתי שהיא תבוא. פתאום ראיתי את המחבל רץ אליה, צרחתי ובכיתי, הבנתי ישר שמדובר במחבל. רצתי אליה והיא נשכבה על הנשק. פתאום בא שוטר, הרים אותה ועזר לה. אחרי כמה דקות שמעתי יריות, לא ידעתי מה זה. הייתי עם הילדה, לראות את זה היה רגע מאוד טראומטי. אני גמורה. כולי רועדת. מפחדת מאוד". 

האם סיפרה על המצב של ילדתה ואמרה: "היא מטבעה ילדה חזקה, הייתי איתה עד עכשיו. היא בטראומה, בוכה הרבה, נכנסת לפחדים. היא מבינה ומעכלת מה קרה. היא ראתה אותו, היא ניסתה להילחם בו כי היא הבינה שהנשק עליה ושהוא רוצה אותו. היא נשכבה עליו. היא רצה לכיוון אמצע הכביש ואז הוא קפץ עליה ודקר אותה בראש. הוא לא אמר כלום".
 
לסיום אמרה האם: "אני מאוד מודה לחייל שחיסל אותו. צריך להרוג את האנשים האלה ישר ולא לחשוב. באותו הרגע שהיא קיבלה את המכה - רצתי, זאת הבת שלי. רצתי ישר לכיוון שלה. הפציעה שלה היא בראש, היא קיבלה דקירה בראש. היה פה הרבה מזל, זה נס משמיים, אני מודה לה' על כך".

כזכור, במהלך האירוע הגיע צעיר ערבי באזור הקריה סמוך לצומת בגין בתל-אביב ודקר חיילת עם מברג. לאחר מכן, ניסה המחבל לחטוף נשק מהחיילת, אך זו לא אפשרה לו לעשות זאת בכך שהתיישבה עליו. לאחר מכן הוא נמלט לכיוון קניון עזריאלי, אך נורה ונוטרל ברחוב מוזס בעיר. 

בעקבות הפיגוע פונו לבית החולים חמישה נפגעים באורח קל, ביניהם אישה כבת 60, גבר ואישה כבני 40, צעירה כבת 20 ונפגעת חרדה. כל הפצועים היו בעת הפינוי בהכרה מלאה והם אובחנו כסובלים מחתכים בפלג גופם העליון כשמצבם קל.  

אחרי המחבל דלקו כוחות ביטחון שונים, כשבסופו של דבר, הגיע הקצין דניאל, שצמצם טווח לעברו של המחבל וירה בו. המחבל עבד באזור באחד מאתרי הבנייה, ולאחר המקרה, החלו מספר עובדים ערבים לברוח מהמקום, מה שגרם למחשבה שאולי מדובר במספר מפגעים, אבל בסופו של דבר התברר כי מדובר רק באחד.