תגבור כוחות הביטחון בירושלים וסביבתה נמשך לאורך כל השבוע האחרון, כששוטרים וחיילים רבים החלו להציף את רחובות הבירה, במטרה למנוע וליצור מגע עם חשודים. 



לאחר הידוק האבטחה שנעשה בבתי ספר, מקומות בילוי וקניונים, החל מיום ראשון הקרוב יאבטחו 300 חיילים את התחבורה הציבורית בירושלים וקו התפר. מדובר צה"ל אישרו את הפרטים ל"מעריב אונליין" והוסיפו כי "צה"ל נערך ליישום החלטת הממשלה לתגבר את אבטחת התחבורה הציבורית וצירי התנועה בירושלים החל מיום ראשון הקרוב. לשם כך מקצה צה"ל למשטרת ישראל כ-300 חיילים אשר יעברו הכשרה ייעודית מקצועית ויופעלו תחת פיקוד המשטרה".



במישור השני, פרט לאבטחה, מתחילים ליישם גם את החלטת הקבינט לגבי הריסה מהירה של בתי מחבלים. חלק מהצווים שחולקו מתייחסים לרציחות של המחבל שביצע את הפיגוע בדולב בתאריך 19/06/2015 בו רצח את דני גונן ז"ל, 2 מחבלים שביצעו את הפיגוע בשבות רחל בתאריך 29/06/2015 בו רצחו את מלאכי רוזנפלד ז"ל, 3 מחבלים שביצעו את הפיגוע בין אלון מורה לאיתמר בתאריך 01/10/2015 בו רצחו את איתם ונעמה הנקין ז"ל והמחבל שביצע את הפיגוע בשער האריות בתאריך 03/10/2015 בו רצח את אהרן בניטה ונחמיה לביא ז"ל.



המרדף בגבעתיים: החשודים שנעצרו הבוקר שוחררו



שני תושבי מזרח ירושלים אשר נעצרו הבוקר בגבעתיים,  נחקרו על ידי כוחות הביטחון והוזם החשד כי השניים מעורבים בתכנון פעילות טרור. כזכור, השניים נעצרו לאחר מרדף שהתנהל הבוקר במשך כשעה באזור תל אביב וגבעתיים בשל חשש מרכב חשוד ובו חשודים שבכוונתם לבצע פיגוע טרור.

עם ההכרזה על החשש, דרך השלום בתל אביב נחסמה ממזרח למערב בשל המצוד שהתנהל אחר הרכב וסריקות נערכו גם בקניון גבעתיים הסמוך. לאחר כשעה הוכרזה חזרה לשגרה באזור עזריאלי, אך הסריקות באזור קניון גבעתיים הסמוך לדרך השלום נמשכו עוד מספר דקות עד ללכידת החשודים. 
במהלך המצוד, מסוקים החלו לחוג באוויר וניידות רבות הוזנקו למקום, כוחות נוספים הוקפצו ממרחבים אחרים.
מוקדם יותר במהלך הבוקר, חפץ חשוד התגלה מול מטה הליכוד ברחוב המלך ג'ורג' בתל אביב. המשטרה סגרה את האזור ופינתה את הרחוב. חבלני המשטרה פינו את תחנות האוטובוס והולכי הרגל והורו לבעלי העסקים להיכנס לחנויות. תנועת האוטובוסים בצומת דיזנגוף-המלך ג'ורג' ליד דיזנגוף סנטר נעצרה. לאחר שהתיק פוצץ הרחוב נפתח לתנועה.
 
כמו כן, רכב חשוד מסוג מיצובישי כחולה, עליו התקבלה התראה, נעצר באיזור כפר חב"ד לאחר מרדף בו השתתף גם מסוק משטרתי. לעבר
המכונית נורה כדור, ואז היא נעצרה בסמוך. ברכב היה תושב המשולש, ללא עבר פלילי וללא עבר לאומני, העובד בישראל כפועל בניין. ברכבו נמצא דגל של התנועה האסלאמית למרות שלפי החוק אין שום איסור להחזיקו. הוא הכחיש כל קשר לפעילות טרור ונלקח לחקירה. החשוד ככל הנראה ישוחרר בתום החקירה.

הבוקר: קצין ירה מנשקו לאחר ששמע צעקות מחבל
 
עוד במהלך הבוקר, מקרה של בהלת שווא ברכבת מכיוון חיפה לבאר שבע: מספר חיילות שנסעו הבוקר ברכבת חשבו שהן מזהות אדם חשוד והחלו לצעוק "מחבל". בעקבות הבהלה האדירה, קצין שישב בקרון הראשון שמע את הצעקות, דרך את הנשק וככל הנראה פלט כדור בודד אחד במהלך האירוע. 
הרכבת המשיכה בנסיעה ואז עצרה עקב שימוש של הנוסעים בבלם החירום. הנוסעים החלו לרדת מהרכבת בבהלה ושוטרי תחנת חיפה, הגיעו תוך דקות למקום והחלו סורקים את הרכבת וסביבותיה. לאחר מספר דקות ותחקור ראשוני, התברר שמדובר באירוע שווא  והרכבת המשיכה בנסיעתה. הקצין הועבר לחקירה בשל השימוש בנשק.