שר הביטחון משה (בוגי) יעלון חתם היום (חמישי) באופן חריג על צו למעצרה המנהלי של ערבייה ישראלית תושבת נצרת כבת 19, למשך שלושה חודשים.



הצו אושר בצהרים על-ידי נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, ד"ר אברהם אברהם.



העצורה הוסגרה לפני עשרה ימים לתחנת המשטרה בנצרת, על ידי בני משפחתה, לאחר שהתקבל מידע, בו הביעה באופן ברור את רצונה וכוונתה האמתית לבצע פיגוע, ולהפוך לשאהידית.



בחקירתה במשטרה הודתה העצורה במיוחס לה ואמרה כי תכננה לנסוע לירושלים כדי להיות ב"חזית הפעילות".



טרם מעצרה כתבה הצעירה ברשת החברתית תכתובות בהן הביעה את רצונה למות למען ירושלים ואל אקצא. הצעירה ציינה בחקירתה כי הושפעה מפוסטים בפייסבוק אותם קראה ומהמצב בכללותו.



בשב"כ מציינים כי "גל אירועי הטרור הנוכחי מאופיין בפעילות אלימה של צעירים שלא היו מעורבים קודם לכן בפעילות טרור ושאינם משתייכים לארגון טרור כלשהו. צעירים אלה מושפעים מהלכי הרוח בקרב הציבור וברשתות החברתיות וכן מהאירועים הביטחוניים המתרחשים בימים אלה".



ניתוח הנתונים מעלה כי רוב המפגעים לא משויכים לאף ארגון וגם אלה המשויכים לא נשלחו לבצע פיגועים אלא החליטו על כך על דעת עצמם. "רמת האיום הגבוהה המתקיימת ונכונותם של אזרחים ותושבים לקחת חלק בפיגועי טרור קטלניים, כפועל יוצא מהסתה ומרצון להזדהות עם מפגעים קודמים ולחקותם, מחייבת את שירות הביטחון הכללי לפעול באופן נמרץ לסיכול כל כוונה להוציא לפועל פיגועים וזאת לרבות בהמלצה לעשות שימוש בכלי המעצר המנהלי", כך נמסר מהשב"כ.



הצעירה שנעצרה מצטרפת לעצורה נוספת מהעיר נצרת, אסראא זידאן תאופיק עבד בת 30, שניסתה לבצע פיגוע בתחנה המרכזית בעפולה ונורתה על ידי לוחמים שהיו בתחנה.