הבוקר (חמישי) אירע פיגוע דקירה בבית שמש ובו נפצע צעיר חרדי באופן בינוני משני מחבלים שתקפו אותו וכעת נשמעת ביקורת על המשטרה שאולי הייתה יכולה למנוע את האירוע.



ינון חן, המתגורר בבניין הסמוך לתחנת האוטובוס, הבחין יחד עם שכנתו בשני המחבלים שנראו לו חשודים. בשיחה עם "מעריב אונליין" הוא משחזר: "סמוך לשעה 7:30 ירדנו עם הילדים להסעה לבית הספר. הבחנו, אני והשכנה בשני צעירים שנראו לנו חשודים מאוד כשהם מנסים להסתיר דבר מה מעינינו. אחד מהם היה עם קפוצ'ון על הראש, שניהם היו עם ידיים בכיסים. מיד כשהעלנו את הילדים לאוטובוס, צעקה השכנה שהם מנסים גם כן לעלות לאוטובוס והורינו לנהג לסגור מיד את הדלת".



עוד הוא אמר: "חשוב להדגיש כי כבר ברגע שהבחנו בהם עומדים בתחנה, יצרתי קשר עם המשטרה ועדכנתי על שני חשודים. כשהם הבינו שאני עוקב אחריהם והשכנה שלי מדווחת למשטרה, הם פנו לכיוון בית הכנסת ובשלב מסוים הם זיהו אוטובוס נוסף שהגיע למקום וניסו להגיע לשם. בכל הזמן הזה עקבתי אחריהם והתנועות שלהם היו חשודות".



"ברגע הזה הם חזרו לבית הכנסת, הבחינו בצעיר שיצא מהמקום, רצו לעברו ודקרו אותו בראש. אז למרבה המזל, אחרי עשרים דקות להערכתי, הגיעו השוטרים וירו לעבר השניים ונטרלו אותם. אני במקביל רצתי לכיוון הפצוע והתחלתי לעצור לו את הדימום מהראש".


ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, אמר מיד לאחר הפיגוע כי "בעיית פועלי הבניין בעשרות אתרי הבניה בשכונת רמת בית שמש  לא נותנת לנו מנוח. העלנו את הבעיה מספר פעמים בישיבות חרום עם משטרת ישראל אך התברר כי אין דרך חוקית לעצור את העבודות באתרי הבניה".

"הקצנו מבנה לנקודת משטרה בשכונה, אני מקווה שעוד היום יושלמו חיבורי המים והחשמל. במקביל אנו מתגברים את סיורי האבטחה וכמובן אני קורא לתושבים להמשיך ולגלות ערנות", אמר ראש העיר.

 צילום סרטון: "קבוצת מדברים תקשורת"