נער בן 14 וחצי מבית חנינא הואשם היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי לנוער בירושלים בניסיון רצח, בגין ביצוע הפיגוע ברכבת הקלה בירושלים לפני כשבוע וחצי. יחד עמו היה בן דודו בן ה-11, שמאושפז עדיין בבית החולים לאחר שנפצע במהלך האירוע. על פי כתב האישום, הפיגוע בוצע כנקמה על מותו של קרוב משפחתו שנורה למוות בעת שביצע פיגוע חבלני.



מכתב האישום שהוגש באמצעות עורכת הדין ג'ני אבני מפרקליטות מחוז ירושלים, עולה כי לפני כשבוע וחצי, יצא הנער לבית הספר כשהוא מצויד בסכין מטבח, שם פגש קרוב משפחה בן 11 וחצי, אף הוא תלמיד בבית הספר. השניים החליטו כי לא ילכו באותו יום לבית הספר והנאשם הציע לקרוב משפחתו להצטרף אליו לביצוע פיגוע דקירה רצחני נגד יהודים.



השניים נסעו באוטובוס לעבר שער שכם ונכנסו לעיר העתיקה שם החליטו כי ידקרו את קורבנותיהם באמצעות שני כלי תקיפה חדים, סכין וכלי נוסף. מאחר שהיה בידם סכום קטן של כסף בלבד ומפני שסברו כי בשל גילם לא ימכרו להם סכין, רכשו השניים מספריים חדים. לאחר מכן חיפשו השניים חייל יהודי כדי לדקור אותו. מאחר שנתקלו רק בחיילים בקבוצות, הניחו כי לא יצליחו להוציא את תכניתם אל הפועל והחליטו לדקור יהודים בתוך הרכבת הקלה.



סמוך לשעה 12:00 נכנסו השניים בתחנת שער שכם לתוך קרון הרכבת הקלה, שם חיפשו קורבנות פוטנציאלים. באחת התחנות יצאו השניים מהקרון ונכנסו לקרון השני, שם התקדמו עד קצהו האחורי והתיישבו זה לצד זה. בשלב מסוים נכנס לקרון מאבטח של הרכבת הקלה ונעמד לידם. השניים החליטו לדקור למוות את המאבטח ולאחר מכן לדקור נוסעים נוספים, זאת כדי שהמאבטח לא יירה בהם ויסכל את תכניתם.



כאשר הרכבת הקלה נכנסה לתוך שכונת שועפאט, אמר בן ה-14 לבן דודו כי זו העת לבצע את הפיגוע. הנאשם קם ממקומו כאשר הסכין שלופה בידו הימנית ודקר באמצעותה את המאבטח בחזהו במטרה לרוצחו, כששותפו מצטרף אליו ודוקר את המאבטח בראשו במספרים. כתוצאה מכך התפתח מאבק בין השניים למאבטח כשהם מנסים שוב ושוב לדקור את המאבטח בראשו.



בשלב מסוים הצליח המאבטח לסגת מעט לאחור ולשלוף את אקדחו. המאבטח כיוון את אקדחו לעבר השניים וקרא להם להשליך את כלי התקיפה שבידיהם. בן הדוד לא נענה לקריאתו של המאבטח וניסה לשוב ולדקור את המאבטח. בתגובה לכך ירה המאבטח שתי יריות בבטנו. לצד כתב האישום, הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנער עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.