חיל האוויר סיים הערב (חמישי) תרגיל רחב בשמי הארץ, במהלכו אמר גורם בכיר בחיל  כי מערכת היחסים האווירית בין ישראל ורוסיה במרחב האווירי היא ברורה ומסודרת.

"הצבא הרוסי הוא שחקן חדש ומרכזי שאנחנו לא מתעלמים ממנו" אומר הגורם הבכיר. "יש הפרדה ברורה והם עסוקים בעניינם ואנחנו עסוקים בעניינינו". הגורם התייחס למצב בו מטוס רוסי יחצה את המרחב האוויר ויפר ריבונות וענה לשאלה האם ישראל תשגר מיירט ותפיל את המטוס, כפי שקרה לפני שנה בעת שמטוס סוחוי סורי חצה את המרחב ברמת הגולן והופל.

"במדיניות שלנו אנחנו לא תוקפים או מפילים שום דבר רוסי" אמר הגורם. "רוסיה היא לא אויב. אנחנו מנסים להימנע מחיכוכים עם הרוסים. המטרה של שני הצדדים היא לא להגיע למצב ששני טייסים, ישראלי ורוסי, יפגשו באוויר ויהיה סימן שאלה מה עושים. אנחנו לא מתקרבים למרחב בו הם פועלים והם לא מתקרבים למרחב בו אנחנו פועלים".

עוד הוסיף כי "האזור הזה מתנקז לגבולות משותפים ויש בו המון שחקנים על הקרקע ובאוויר. אם מטוס רוסי יעבור את הקו האווירי אנחנו לא נשגר טיל ולא נפיל אותו. כרגע הקשר בנינו הוא פרימיטיבי, אחד ליד השני בלי להתקרב".  הגורם סיכם ואמר כי התיאום הביטחוני בין ישראל ורוסיה הוא ברמה של להרים טלפון אחד לשני.  
"מול החיזבאללה הספקי התקיפה יכרעו את המערכה"
במהלך כל השבוע התקיים תרגיל חיילי שדימה תרחישי ייחוס שונים בזירה הצפונית. מדובר באחד משני התרגילים החשובים ביותר שקיים החייל השנה, והוא מדמה תרגיל מלא כולל טיסות אמת. בין היתר תרגלו בחיל האוויר את נושא הספקי התקיפה.

גורם בכיר במערך ייצור הטילים בחיל האוויר סיפר כי יכולת הרכבת הפצצות בסמוך למוטסים שופרה באופן משמעותי, וכיום פס הייצור מתחיל מהוצאת הפצצה "הטיפשה" מהבונקר, דרך הרכבת מנגנוני ההפעלה שלה והמכשור האלקטרוני המנחה אותה ועד הרכבת הפצצה על המטוס.

בחייל האוויר תרגלו תרחיש של אלפי תקיפות ביום במטרה לבחון תרחיש של מכת אש בפרק זמן קצר. בנושא זה אמר הגורם הבכיר בחיל האוויר: "חיזבאללה היום הולך על תרחישים של אש חיה והרבה אש, עבורנו המלחמה כיום זה גם הגנה וגם התקפה והספקי התקיפה הן שאיפה משמעותית לקיצור הלחימה". עוד הוסיף הגורם:  "גם נושא העליונות האווירית, היכולת לתקוף מטרה מנקודה רחוקה ולא ממצב שבו המטוס עומד מעל המטרה זה משהו שאנחנו מתרגלים כדי לשפר את העליונות האווירית שלנו".