השבוע מציינים שנה מאז החלו להתאכלס בסיסי הדרכה בקריית ההדרכה, עיר הבה"דים שבנגב.

עד היום אוכלסו ארבעה בסיסי הדרכה עם כמות נכבדה של מעל 5,000 חיילים המשרתים שם. מדובר באכלוס של 60 אחוזי תפוסה והערכה היא כי עד חודש אפריל 2016 כלל הבהד"ים ירדו לנגב.

"עד היום נקלטו אצלנו בתי הספר למשטרה צבאית, בית ספר למשאבי אנוש, בית ספר לחינוך ובית ספר לרפואה צבאית" מספר מפקד קריית ההדרכה אל"ם דני מושיוב . "מדובר בשני שליש מכלל הבסיסים שצפויים לעבור לקריה. אנחנו נקלוט בקרוב את בית הספר למקצועות הלוגיסטיקה, בית הספר הארצי לקשר תקשוב וסייבר ו
בית הספר למקצועות הטכנולוגיים בחיל החימוש. אנחנו עדיין נמצאים בתהליך של בניה מואצת ובכל כמה חודשים מקבלים נתח חדש של שטח מוכן ומיד מאכלסים אותו. אנחנו רואים היום את היעילות של הורדת בסיס ההדרכה ליד שטחי האימונים בצאלים וזה אחד מהיעדים החשובים כי נושא השלביות בא לידי ביטוי מצוין. כשמתאמנים קצינם שונים אחד ליד השני ועוד ליד מתקן אימון זה מכין אותם טוב יותר למציאות שהם יזדקקו לה בשדה הקרב" מסביר אל"ם מושיוב.

גם נושא הורדת אנשי קבע לשרת ולחיות בדרום כחלק מהחזון של דוד בן גוריון שעליו מושתת כל הפרויקט "צה"ל יורד דרומה" מקבל תאוצה. בצה"ל מדווחים על ירידה של 10 אחוז מאנשי הקבע שצפויים לשרת בקריית ההדרכה. חלקם רכשו בתים וחלקם חיים בשכירות ומודים כי גם אנשי הקבע עדיין מגששים בשטח.

הערכה היא כי עד שיאוכלס כלל הבסיס יגיעו עוד מאות אנשי קבע לדרום ויעתיקו את מגוריהם. חידוש נוסף בעיר הבה"דים זה נושא הקליטה הממוחשבת. מהיום, חייל שיגיע לשרת בקורס בעיר הבה"דים יתייצב בבוקר ויעבור חיול דיגיטלי, כך שאחרי ארוחת הצהרים הוא כבר ישב בכיתת לימוד ויחל את הקורס שלו.