שוטר כבן 35 נדקר ונפצע בינוני לאחר שנדקר בידו על ידי מחבל ונורה ברגלו אחר הצהריים (חמישי) ברחוב הנביאים, סמוך לשער שכם בירושלים. המחבל נורה וחוסל על ידי כוחות הביטחון. הפציעה ברגל היא כתוצאה מירי כוחותינו לעבר המחבל.


זירת הפיגוע בשער שכם
מחבל, כבן 21 תושב טול כרם, הגיע לרחוב הנביאים, ניגש לעבר שוטר שהיה בניידת שלף סכין ודקר אותו. השוטר נאבק במחבל וחבריו לצוות שזיהו את האירוע ביצעו ירי וניטרלו את המחבל. השוטר נפגע בידו מדקירות סכין וכן מקליע בכף רגלו, ככה״נ מירי חבריו לעבר המחבל.

רופא ממרפאה מקומית סמוכה, שמע המולה יצא מהמרפאה , הבחין בשוטר הפצוע והעניק לו טיפול רפואי ראשוני עד להגעת מד״א. השוטר פונה במצב קל עד בינוני לבית החולים שערי צדק.

במקום הוכרז "קוד אריה", האומר שכוחות הביטחון מבצעים סריקות בזירה לאחר שעדי ראיה דיווחו על אדם שהיה עם המחבל ונמלט מהמקום. במחסום. א-זעים נעצר חשוד שנחקר בחשד למעורבות בפיגוע בירושלים. 

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, אמר לאחר האירוע: ״התגובה המהירה, הנחושה והמקצועית של השוטרים מנעה פגיעה קשה יותר בשוטר ובחפים מפשע נוספים. השוטרים הפרוסים בשטח מוכיחים פעם אחר פעם שמהווים מגן אנושי לאזרחים. אני מבקש לשבח את הרופא שהגיש סיוע ראשוני לשוטר".

קרדיט: "חדשות לפני כולם"


פאראמדיק מד"א זכי יהב שטיפל בפצוע סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 35 שוכב כשהוא בהכרה מלאה. הוא סבל מפציעות בגפיים ופיננו אותו תוך כדי טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, מתן נוזלים וטיפול תרופתי בכאב, לבית החולים שערי צדק כשמצבו מוגדר בינוני ויציב. לכל אורך הדרך הוא דיבר ותיקשר איתנו".

הסכין ששימשה לפיגוע. צילום: חטיבת דובר המשטרה

בשעות הערב בנס לא היו נפגעים בנפש בפיגוע ירי חמור שהתרחש ליד פסגות שבבנימין. צרור יריות נורה על רכב ישראלי ובו תושב אחד היישובים באזור. הנהג לא עצר את הרכב והמשיך בנסיעה. כמה קילומטרים לאחר מכן הוא חבר לכוחות הביטחון ועל רכבו נמצאו לא פחות מ-10 פגיעות של כדורים. כוחות צבא פתחו בסריקות ומצאו את התרמילים של הרובה ממנו בוצע הפיגוע. היורה נמלט מהמקום. בצה"ל בודקים אם הירי בוצע מהכפר אל בירה הסמוך.

מוקדם יותר נפצע חייל באורח בינוני ואדם נוסף נפצע קשה בפיגוע ירי שאירע סמוך לכפר חיזמה, על כביש 60. לפי תחקור צה"ל, מחבל יצא מרכבו וירה לעבר חיילים שעסקו בבידוק רכבים. החייל ואדם נוסף אשר פונה לקבלת טיפול רפואי נפצעו מירי המחבל. המחבל נורה ע"י כוח צה"ל ונהרג.

הפצוע השני הוא ככל הנראה ערבי שנפצע באורח קשה מירי המחבל. במהלך הבידוק, אחד החיילים ניגש לבדוק את הבגאז' האחורי של הרכב ואז המחבל יצא מהמכונית ופתח באש.

ביום שלישי נפצע גבר בן 35 באורח קל מאוד בניסיון דקירה בצומת הגוש. המחבל נורה ונוטרל על ידי הכוחות במקום. מדובר צה"ל נמסר כי המחבל הגיע לצומת הגוש וניסה לדקור אזרח, החיילים ביצעו נוהל מעצר חשוד וביצעו ירי ממנו הוא נהרג. אזרח שחלף בצומת ברכבו נפגע מרסיסים של הירי בידו.

האירוע התרחש בתחנת הסעה לכיוון קרית ארבע והנפגע סבל מפציעה שטחית מאוד וטופל במקום. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפצוע ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם במצב קל עם פציעה ביד. הפצוע הגיע אל יחידת הטראומה עם פציעת רסיסים ביד ובחזה כשהוא בהכרה ומצבו יציב. המחבל נפגע ונוטרל ולאחר מכן נקבע מותו בשטח.

מאוחר יותר סוכלו שני פיגועי דקירה באיו"ש. סמוך למחסום עינב, צה"ל פתח באש לעבר פלסטינית לאחר שניסתה לבצע פיגוע דקירה. המחבלת חוסלה ולא היו נפגעים. באירוע השני באפרת, נעצרה פלסטינית שעוררה את חשדם של הלוחמים במקום. נמצאה סכין גדולה ברשותה של הפלסטינית שנעצרה ולא היו נפגעים באירוע.