הרשות הפלסטינית עצרה היום (שישי) 16 פעילים המשתייכים לזרם הסלפי של האסלאם באזור בית לחם, במאמץ לסכל פיגועים בעיר הקדושה לנצרות במהלך עונת החגים הנוצרית.



בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דווח כי הרשות הפלסטינית חששה כי ארגון דאעש תכנן לפגוע בתיירים מערביים, שהגיעו לבית לחם על מנת להשתתף בחגיגות חג המולד בעיר. לא ניתן כל מידע על אודות מעורבותם של העצורים בפעילות טרור או על שייכותם לארגון כזה או אחר. 



בכירים במנגנוני הביטחון של הרשות נפגשו השבוע בבית לחם במטרה לקבוע אסטרטגיה להיאבק באיום שמציבים גורמים קיצונים לחגיגות בעיר והחליטו לפרוס כוחות מתוגברים בעיר ולבצע מעצרים. ארבעה עצורים הושמו עד כה במעצר מנהלי וכן ארבעה תומכים במדינה האסלאמית גם נעצרו באזורים אחרים בגדה המערבית, לפי הדיווח הפלסטיני.



תמיכה אפסית בדאעש ברשות


בעוד שארגון המדינה האסלאמית וארגונים קיצונים אחרים מתפשטים במדינות אחרות במזרח התיכון, המנהיגות הפלסטינית בגדה המערבית וברצועת עזה הביעו דאגה לנוכח הגדילה בתמיכה באידיאולוגיות קיצוניות בשטחים הכבושים על ידי ישראל. למרות הדאגה, תמיכה במדינה האסלאמית נותרת זעומה בקרב פלסטינים, לפי סקרים אחרונים לפי המרכז הפלסטיני למדיניות וסקרים.

 
סקר שנערך מוקדם יותר החודש העלה את הנתונים הבאים: רוב מדהים של 88% מהפלסטינים מאמינים שהמדינה האסלאמית היא קבוצה רדיקלית שלא מייצגת את האסלאם. 7% מהציבור הפלסטיני גורס כי הקבוצה כן מייצגת את האסלאם. מוחמד שטייה, נציג בכיר של הרש"פ, אמר מוקדם יותר החודש כי בזמן שקבוצות של קיצונים עדיין לא תפסו חזקה בציבור הפלסטיני, לא ניתן להבטיח את המשכה של מציאות כזו אם הכיבוש הישראלי בשטחים והתביעה הפלסטינית לריבונות לא ייענו. "אם היום אין פלסטיני אחד החבר בדאעש או אל-קאעידה, האם אנחנו באמת יכולים לשמור את המצב הזה?", אמר שטייה, "אני מציב זאת כסימן שאלה וכאזהרה, המצב הזה מאוד עדין".
כמו כן, "מען" מדווח על תסכול גובר בקרב פלסטינים נגד מנהיגם, ובמיוחד נגד נציגי הרשות, על כך ששמרו על עמדה יחסית שקט ביחס להתקוממות האחרונה בשטחי הרשות. שטייה הדגיש את הצורך של המנהיגות פלסטינית "לגשר על הפער בין עם העם הפלסטיני", כדי שהמצב הנוכחי ישתפר.