שירות הביטחון הכללי וצה"ל עצרו במהלך חודש נובמבר חוליה של חמאס שתכננה לבצע פיגוע ירי לעבר כביש 35 סמוך לחברון, כך הותר היום (ראשון) לפרסום.  כלי הנשק שנרכשו לצורך הפיגוע, רובה מסוג M-16 ואקדח, נתפסו במהלך החקירה.



בראש החוליה שמורכבת מתושבי חברון, עמד מחמד עלי קוואסמה, בן 38, אשר גייס את חברי החוליה. יצוין, כי אחיו של מחמד, חסאם עלי קוואסמה, היה מי שהכווין את פיגוע החטיפה והרצח של שלושת הנערים הישראלים, בחודש יוני 2014.



מלבדו, היו חברים בחוליה לואי פייצל השלמון, בן 32, פעיל חמאס, כלוא לשעבר על רקע פעילות טרור בחמאס, עאמר מחמד עויוי, בן 29 וחסאם פח'רי השלמון, בן 24, שניהם פעילי חמאס.



בחקירת העצורים בשירות הביטחון הכללי, עלה כי במסגרת התכנון ביצעו קוואסמה ולואי השלמון מספר נסיעות על כביש 35, במטרה לאתר את הנקודה הטובה ביותר לביצוע הפיגוע, וכן רכשו כלי נשק לצורך מימושו.



עוד עלה, כי קוואסמה גייס לחוליה גם סייענים לוגיסטיים, אשר אמורים היו להשיג כלי רכב גנוב, באמצעותו יבוצע הפיגוע, וכן לסייע לחברי החוליה, לאחר ביצוע הפיגוע, כשאלה יהיו מבוקשים לכוחות הביטחון.



לאחרונה הוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד חברי החוליה, המייחסים להם, בין היתר, עבירות של קשירת קשר לגרימת מוות בכוונה וחברות בחוליית טרור מטעם ארגון החמאס. חברי החוליה נעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינם.



מהשב"כ נמסר כי "סיכולה של חוליית טרור זו, בעלת רמת מוכנות גבוהה למימוש הפיגוע, שב וחשף את הניסיונות, הבלתי פוסקים, של פעילי החמאס בחברון להוציא אל הפועל פיגועים קשים".