משפחות נרצחי גל הטרור התאחדו והחליטו לצאת למאבק שנפתח היום (רביעי) במטרה להפעיל לחץ על ממשלת ישראל לגרש את בני המשפחות של המחבלים שרצחו את יקיריהם. במכתב לממשלת ישראל כתבו המשפחות: "העונש האמיתי שמגיע לרוצחים הוא מוות, אלא שהרחמנות היהודית מונעת מאתנו מלהשתמש בו. לכן אנו דורשים מממשלת ישראל לפחות לגרש את משפחות המחבלים ללא שוב. המשפחה שגידלה את הרוצח, חינכה אותו ולימדה אותו לשנוא יהודים ולרצוח חייבת לשלם את המחיר, ולו רק בגלל ההרתעה שגירוש כזה יוצר".



המכתב חתום על ידי בני המשפחות של הנרצחים בגל הטרור האחרון, ביניהם אדל בניטה, אלמנתו של אהרון, אליעזר רוזנפלד אביו של מלאכי, ארי בוכריס אביה של הדר, דבורה גונן אמו של דני, הרב יהודה הנקין אביו של הרב איתם, נועה ליטמן אשתו של הרב יעקב, אמו של נתנאל ואחרים. הם כתבו לממשלת ישראל: "אנו, בני משפחות של יהודים שנרצחו ונפצעו בגל הטרור האחרון, זועקים ודורשים מממשלת ישראל לעשות כל שביכולתה על מנת לעצור את שטף הדמים הזה".



בני המשפחות הדגישו את כאבן וקראו להפסיק את ההסתה: "אי-אפשר להכיל רצח יהודים. אי-אפשר להכיל חברה שמלמדת את הילדים שלה כי המעלה העליונה שאליה יכולים להגיע כל ילד וילדה היא להיות 'שהיד'. אי-אפשר להכיל משפחות שמעודדות את בניהן לרצוח".



בני המשפחות כתבו עוד כי "לצערנו אנו רואים כי הפעולות שמדינת ישראל נוקטת בהן לא עוצרות את ההסתה ואת מסעות הרצח. מדי יום ביומו משפחת הכאב והשכול גדלה, והרוע הזה חייב להיפסק".




"דורשים מחבר הכנסת ומהשרים לתת יד"



המכתב שמופץ הערב הוא צעד ראשון לקראת מסיבת עיתונאים מיוחדת שיקיימו מחר בצהרים בה יבקשו סיוע מכלל חברי הכנסת והשרים "אנו מבקשים ודורשים מכל חברי הכנסת ומכל השרים לתת יד לפעולה הזאת, שאף פעם לא תהיה 'מידתית', כיוון שהתשובה שמגיעה לרוצחים השפלים ולמשפחותיהם צריכה להיות הרבה יותר קשה, כואבת ומרתיעה. גירוש זה המינימום שממשלת ישראל צריכה לעשות בשביל לעצור את גל הטרור הרצחני הזה", דורשים בני המשפחות.



"זכרו, קרובינו שנרצחו לא עשו שום רע. הם נרצחו על רקע גזעני. הם נשחטו על רקע היותם יהודים, ותו לא. מדינת ישראל חייבת להבהיר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים כי היא לא תסבול בשום אופן רצח של יהודים, ולכן היא תעשה כל דבר בשביל לסכל את הרצחנות הזאת. ואם כרגע אין אפשרות לעשות באמת 'כל דבר' – גירוש המשפחות ופגיעה כלכלית זה המינימום", חותמים את המכתב בני המשפחות.




מכתב משפחות הנרצחים בגל הטרור
מכתב משפחות הנרצחים בגל הטרור