רועי הראל מהיישוב עלי עמד לצאת מביתו לפנות בוקר בדרך למילואים, וכשפתח את הדלת עמדו מולו שני מחבלים עם אלות. תמר אסרף, דוברת מטה בנימין, שכנתו של הראל, סיפרה הבוקר (רביעי) לניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה" על הדרמה הגדולה: "המחבלים, שני בני 17 מהכפר ליד, ניפצו שמשות של כלי רכב כדי לעשות רעש. רועי פתח את הדלת ב-05:15 כדי לצאת למילואים, ושמע את הרעש של ניפוץ השמשות, כשמולו בדלת שני רוצחים עם אלות ונשק. אני פה בבית שלו, רואה את כל סימני המאבק של הדם בכניסה, על הדלת, על הקירות".




"הם נכנסו לעומק, נכנסו פנימה", המשיכה אסרף, "הוא הצליח להדוף אותם סמוך לחדרים שלו ושל אשתו ושל הילדים. אני עומדת עכשיו במסדרון רואה את סימני הדם של רועי על הקירות. זה פלא. שני חבר'ה חמושים והוא, הגבר הכי חסון בשכונה, הצליח להדוף אותם מתוך הבית החוצה, להוציא אותם, לנעול את הדלת, לצעוק לאשתו, לרוץ לילדים, להזעיק את כוחות הביטחון. הוא עכשיו בבית החולים שערי צדק. יש לו חתך גדול בראש, הוא נחבל, אבל אנחנו מדברים איתו ובקשר איתו, זאת אומרת שמצבו קל".

"מיד הגיעו לכאן המון כוחות ביטחון, וכולנו קיבלנו הוראה לנעול את הדלתות", סיפרה אסרף, "המחבלים רצו להסתתר במבנה שנמצא מאחורי הבית, המקווה של השכונה, הם הסתתרו שם בין השיחים, ואנשי כיתת הכוננות חיסלו אותם. צריך להגיד תודה גדולה לקדוש ברוך הוא, וגם לרועי, וגם לכיתת הכוננות ולצבא. היה לנו פה פשוט נס גדול. ילדי השכונה יוצאים כל בוקר ב-05:30 ללימוד בית הכנסת שנמצא בסמוך. רועי הצליח להעביר הודעה בזמן לביטחון, ויצאה הודעה לתושבים להישאר בבתים. וזה היה פשוט מזל. היה לנו נס גדול שהילדים לא יצאו, כי אם המחבלים היו תופסים את אחד הילדים, זה לא היה מסתיים ככה".


"זו שכונה שיש בה שתי אלמנות צה"ל ועוד כמה נשים לגברים שמשרתים בצבא, הרבה נשים שישנות לבד והן עמדו מחוץ לפתח של הבית של אחד שהיה בבית", ציינה אסרף. "יש לנו שביל ביטחון, כלבים ומערכת משוכללת שהצליחה לסכל עשרות ניסיונות חדירה לאורך השנים. הפעם היא לא הצליחה. והנה, חסדי שמיים. רועי הצליח. באמת רק להגיד תודה. ב-2002, בכניסה לעלי, נרצחו שכנים מהשכונה שלנו, אבי ואביטל וולנסקי, ורועי קליין ואלירז פרץ שנהרגו במלחמות השונות, וכל אירוע כזה רק מחזק אותנו. אנחנו יוצאים מראש רק מחוסנים וחזקים. אני מקווה שראש הממשלה ושר הביטחון ירגישו את החוסן הזה ויתחילו להילחם גם, גם בהסתה וגם בפיגועים".