היום (ראשון) התבצעה נתיחת הגופה של המחבל מחברון, שנורה בראשו על ידי החייל החשוד בהריגה. סגן ניצב בדימוס אלכס פלג, מומחה לזיהוי פלילי, הסביר לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "הפתולוג יבדוק את מידת הנזק של הכדורים הקודמים (שפגעו במחבל). יש חורי כניסה ויש חורי יציאה. גם הקליע שנורה לראשו, בדרך כלל הוא נכנס ויוצא, ואם זה בראש, אז בכלל. אפשר למצוא אותו באספלט ויש את המסלול. השאלה היא להיכן נורו הכדורים הקודמים. אם זה ברגליים הסיכוי שלו להישאר חי יותר גבוה".



חייל צה"ל יורה במחבל פצוע


שאלה נוספת שמעלה סנ"צ בדימוס פלג היא כמה מתוך החמישה פגעו, לפי חורי כניסה וחורי יציאה. אז מתוך החמישה פגעו בו נאמר אחד או שניים, יש שאלה גם מאיזה טווח הם ירו. ואז הפתולוג יגיע למסקנה מה הייתה מידת החיות לאחר הכניסות באותם איברים. קליע בראש ברור שזה קוטל. קליע ש]וגע בראש של גוף חי עושה נתזים, דם זב מהגופה. בתמונות ראיתי שלאחר הפגיעה בראש יש נזילה של דם. זאת אומרת לא התזה אלא נזילה".

על פרשת זדורוב-ראדה, בה שימש עד מטעם ההגנה, אמר פלג: "אני טיפלתי בלפחות 800 מקרי רצח. זדורוב הוא לא רוצח. אין ראייה פורנזית (ראיית זיהוי פלילי) שמפלילה את זדורוב. השופטים כתבו מעל ל-500 עמודים. אם הוא היה כל כך אשם למה צריך 500 עמודים? הם מטביעים אותך במילים, אבל אין ראיה. זדורוב לא תורם פסיק שיכול להפליל אותו. אני לא בא להגן עליו, הוא לא מעניין אותי. אני באתי מצד המשפחה. זדורוב לא יודע באיזו קומה מדובר. הוא משסף אותה, כשיש לה שני חתכים בצוואר של 11 סנטימטר, שאתה לא יכול לעשות את זה במרחק שהוא עמד".

גזית שאל אם השופטים לא יודעים את זה, ופלג השיב: "אין להם מושג. הופעתי 9 שעות, יומיים, בבית המשפט, והבאתי את הדברים האלה. כבר ב-2008 אמרתי לשופט שלזדורוב יש סכין יפנית ופה מדובר בסכין משונן. והשופט אומר לי: 'אתה פתולוג?'. אני אומר לו שהפתולוג שבדק את הגופה לא ראה את הסימן הזה. זה נמצא על הגופה באזור הלסת, זה בתחום שלי, אני לא פלשתי לתוך הגופה. איך זה יכול להיות? והוא ביטל את זה. ונושא עקבת הנעל על הקיר, והשיער שנמצא ביד של תאיר ראדה - אם הוא נתלש מפאה, אז אין לו שורשים, שיבדקו. ולמה לא עושים פוליגרף לאותה בחורה?".
 
"גבי גזית", כל בוקר ב-10:00 ב"רדיו ללא הפסקה"

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו