מטען חבלה הופעל נגד כוח צה"ל הבוקר (שישי) במהלך פעילות שגרתית בגבול רצועת עזה. דחפור D9 נפגע מהמטען אך לא נגרם נזק ואין נפגעים. מתחקור ראשוני עולה כי במהלך פעילות יזומה סמוך לגדר בצפון רצועת עזה הופעל מטען מרחוק. גורם צבאי אמר כי "המטען הונח מערבית לגדר במרחב הפרמטר".



בחודש ינואר האחרון, פוצצו באופן מבוקר שני מטעני חבלה שהונחו על ידי חוליית טרור על גבול רצועת עזה במטרה להפעילם נגד כוח צה"ל. קודם לכן, תקף צה"ל חוליה שהניחה מטענים על הגדר בגבול צפון הרצועה. דובר צה"ל אישר את התקיפה והפלסטינים דיווחו על הרוג אחד ושלושה פצועים. דובר צה"ל מסר כי "בפעילות משותפת עם שירות הביטחון הכללי, תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר חוליית טרור אשר הניחה מטען ותכננה להפעילו לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה".  



בחמאס לא מפסיקים לנסות ולאתגר את צה"ל. ההתפרעויות בגדר בתחילת השנה וניסיונות הנחת המטענים בצפון הרצועה נועדו לשדר מסר של המשך ההתנגדות. בעוד הארגון הולך ומאבד את התמיכה בקרב הצעירים, החמאס מאפשר להם ללכת אל הגדר במטרה להוציא קיטור. מצד אחד משדרים איפוק ומצד שני מתפרעים, מבצעים ירי צלפים ומנסים להניח מטענים נגד סיורים צבאיים. רק לאחרונה התרחשה שורה של התפרעויות אלימות על הגדר. מאות צעירים שמגיעים בימי שישי והורסים את הגדר, נכנסים לשטח ישראל ולפעמים אפילו זורקים מטענים מאולתרים.