שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע היום (רביעי) לביתו בעתניאל של הרב מיכאל מרק ז"ל, שנרצח ביום שישי בפיגוע ירי בדרום הר חברון. בפגישה הדגיש שר הביטחון כי הוא לא מתכוון להיות פסיבי: "יש לבנות, ולדאוג לביטחון". עוד אמר ליברמן כי המענה אינו מקומי בלבד: "אנחנו לא עסוקים רק במגננה, צריך להוריד את ראש הנחש".



ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, שישב עם המשפחה ועם שר הביטחון, קרא להשבת הביטחון ולהרחבת היישובים. בתוך כך סיפר על ההסתה הבלתי פוסקת מהמסגדים: "בכל יום שישי יש כאן קריאות 'איטבח אל יהוד' מהמסגדים, עצרו את המסיתים".



במהלך הפגישה חיזקה משפחת מרק המשפחה את חיילי צה"ל וקראה להמשיך ולפעול לעצירת הטרור בכל רחבי הארץ. בפנייה לליברמן דרשו בני המשפחה שיפעל להקמת נקודת התיישבות במקום הרצח. בתו של מרק ז"ל, מרים, אמרה כי "התשובה איננה רק בעוד ביטחון ובעוד מספר בתים, התשובה היא בהקמת יישובים נוספים, בהבהרה למחבלים כי זה הבית שלנו, לא נזוז מכאן".



פיגוע ירי סמוך לחברון. צילום: דוברות כב"ה יו"ש תחנה אזורית יהודה
פיגוע ירי סמוך לחברון. צילום: דוברות כב"ה יו"ש תחנה אזורית יהודה




נורה למוות לעיניי ילדיו


פיגוע הירי התרחש בכביש 60, סמוך לצומת אדוריים כ-15 ק"מ דרומית לקריית ארבע. כתוצאה מהפתיחה באש, התהפך הרכב ונפגעו ארבעה בני משפחה. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו של האב, מנהל הישיבה בעתניאל ואב לעשרה. אם המשפחה, חווה מרק, נפצעה באורח קשה ופונתה לבית החולים עם פגיעה חודרת בפלג גופה העליון, כשהיא מורדמת ומונשמת. ילדיהם של בני הזוג, שנכחו עמם ברכב נפצעו גם הם, תהילה בת ה-14 נפצעה באורח בינוני עם חבלת בטן ופדיה בן ה-15 נפגע באורח קל.



לאחר האירוע, כוחות הביטחון פתחו בסריקות אחר המחבלים שביצעו את הירי מרכב חולף. מדובר בירי מסיבי שכלל כ-20 קליעים לעבר קדמת הרכב. בעקבות המצוד שנפתח אחר המחבלים, כתר הוטל על חברון ועל כפרי הסביבה ביום שישי, הוכרז כתר מלא לראשונה מאז מבצע "שובו אחים" בשנת 2014.



כדי להגביר את המאמצים לאתר את המחבלים, תוגברו הכוחות באיו"ש. ביום שישי שעבר אמר גורם צבאי: "תגברנו את איו"ש בגדודים של חטיבת הצנחנים ובגדוד 13 של גולני והטלנו כתר על כל מרחב חברון, על כל המרחב העירוני והכפרי, כדי לשבש שם את התנועות ולעצור את הרצף הזה. אנחנו מרשתים את הצירים, עושים פעילות היקפית גדולה מאוד".



מיכאל מרק ז"ל ורעייתו שרה. צילום: באדיבות המשפחה
מיכאל מרק ז"ל ורעייתו שרה. צילום: באדיבות המשפחה