הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט הבהיר היום (חמישי) בדיון בוועדה המשותפת לתקציב וביטחון כי רוח הלחימה בצה"ל לא נפגעה עקב משפטו של החייל המואשם בהריגת מחבל מנוטרל מחברון, אלאור אזריה. הרמטכ"ל לא הסכים להתייחס במפורש לפרטי המשפט בשל העובדה שעודנו מתנהל, אך סיפר לחברי הכנסת כי ובכל תחקירי האירועים עולה כי החיילים פועלים באופן נחוש, ממוקד וללא היסוס.



הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון, בראשות ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), המשיכה היום את דיוניה בתקציב הביטחון לשנים 2017-18, עם דיון בהשתתפות שר הביטחון, אביגדור ליברמן. הרמטכ"ל הבהיר כי תקציב הביטחון המוצע יאפשר לצבא למלא את ייעודו. לדבריו יש כעת חלון הזדמנויות אסטרטגי לשיפור מוכנות בהווה והתאמת יכולות לאתגרי העתיד.



אזריה ואביו. צילום: אבשלום ששוני
אזריה ואביו. צילום: אבשלום ששוני



שר הביטחון התייחס ללחימה בסוריה ואמר כי "למדינת ישראל אין שום עניין להתערב במלחמת האזרחים בסוריה, המדיניות שלנו והעמדות שלנו הן ברורות מאוד: לא נאפשר שום פגיעה באזרחי מדינת ישראל, בריבונותה של מדינת ישראל ולא נאפשר הברחת נשק איכותי מתוחכם או נשק כימי לטובת חיזבאללה".



ליברמן הרחיב בנושא איראן, אותה הוא רואה כאיום ראשון במעלה. השר ציין כי ישראל עוקבת לראות מה תהיה תגובתה המדינית של איראן להמשך הסנקציות נגדה בקונגרס האמריקאי. השר הוסיף כי בדוח מחלקת המדינה האמריקנית איראן היא המדינה המובילה במימון טרור, ולמעשה, ללא איראן, ספק אם חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ימשיכו להתקיים.