הלווייתו של קצין צה"ל סגן דוד גולובנצ'יץ' ז"ל מאפרת, שנהרג לפני כיממה מפליטת כדור במהלך תרגיל בחסם ג'ילבר בחברון, מתקיימת בשעה זו בבית העלמין בהר הרצל שבירושלים. משפחה, מכרים וחבריו מהשירות הצבאי הגיעו ללוות את גולובנצ'יץ', אשר הותיר אחריו זוג הורים, שני אחים ושתי אחיות, בדרכו האחרונה. 



אחותו רותי נפרדה ממנו, כשאמרה: "דוד שלי גיבור שלי ילד יפה שלי. היית כל כך יפה. היית הכי קטן, אבל תפקדת כאח גדול. באמת היית האח הגדול שלי, למדתי הכל ממך. מה שהנחה אותך זה המשפחה מעל לכל, ואנחנו נמשיך בדרך שלך. אני פשוט לא מאמינה שלא תיכנס אליי יותר ביום שישי".



אמו הוסיפה: "דוד שלי, בן יקר שלי, ילד אהוב שלי. אין לי מלים, אני לא יודעת מה להגיד. 22 שנים זכיתי, זכינו, אני מודה לאלוהים על המתנה הנפלאה הזאת. תמיד דאגת שנהיה יחד נאהב ושנהיה עם חיוך על הפנים. אני מבטיחה שנמשיך, עם כל הקושי ועם כל הכאב".



חברו פתחיה וייסבורד תיאר אותו כמי ש"תמיד עם חיוך גדול על הפנים. תמיד היה בסבר פנים יפות, גם כשחזר משבוע מלחמה. היה לו סדר עדיפויות מאוד ברור - משפחה, חברים ואז כל אחד באשר הוא. תמיד עוזר. אנחנו עדיין מתקשים לעכל את גודל האסון. גם המוות לא יפריד בינינו".



ניר ברקת. "זו אבדה גדולה, לא רק למשפחה". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ניר ברקת. "זו אבדה גדולה, לא רק למשפחה". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


 


מלבד בני משפחתו וחבריו, ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים וחברו של האב שמעון, הקריא דברי פרידה ממנו. "ירושלים מרכינה היום את ראשה, עת אנו מלווים למנוחות את דוד, בן ירושלים, קצין ולוחם אמיץ. אני מכיר את המשפחה - משפחה ירושלמית שורשית, מקימי שכונת בית וגן ורמת שלמה, בוני ירושלים, משפחה עם עשייה ומשפחה שהיא לתפארת ירושלים. החינוך שקיבל היא של העדפת הכלל על הפרט ושל ערכים גבוהים. זו אבדה גדולה לא רק למשפחה, אלא גם לחטיבת גולני, לגדוד 12 ולעיר ירושלים. לעד נזכור את דוד כאהוב קצין לוחם בחסד וכבן לאחת המשפחות האהובות בירושלים".



מטעם צה"ל, הספיד אותו סא"ל סיוון בלוך, שאמר: "דוד נבחר לצאת לקורס קצינים ובסיומו הגשים את חלומו להיות מ"מ בגדוד 12 בגולני. ראיתי איך פקודיך הלכו אחרייך בעיניים עצומות. היית אדם וקצין ערכי שפעל ועשה מתוך ערכי אהבת העם והארץ. בסיום ההכשרה הוא המשיך כמ"מ מבצעי בגדוד. לצערנו פרק זה נגמר אבל דרכך לא תמה. אנו, מפקדי וחיילי גדוד 12, נמשיך בדרכך".



כזכור, במהלך התרגיל, שדימה ניסיון פיגוע דקירה, אחד החיילים ירה בגולובנצ'יץ', מפקד המחלקה, ופצע אותו באורח אנוש. מיד אחר האירוע החל צה"ל בחקירתו, כאשר במסגרת זו נבדק מדוע נשקו של החייל היורה לא היה פרוק. לאחר האירוע צוותים רפואיים רבים הגיעו למקום כדי לנסות לטפל בקצין הפצוע, אך לאחר פעולות החייאה נאלצו לקבוע את מותו עוד במקום.



בעקבות המקרה, הודיע הרמטכ"ל גדי איזנקוט על עוצר אימונים כלל צה"לי ביום חמישי הקרוב, וזאת לצורך ביצוע יום בטיחות בכלל יחידות הצבא. מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, מינה ועדת מומחים בראשות אלוף-משנה רונן תמים, ראש מטה עוצבת עידן, לתחקור נסיבות האירוע, המשטרה הצבאית החוקרת פתחה גם בחקירה.