הממשל האמריקאי לוחץ וממשיך לקדם אפשרות להסכם נורמליזיציה בין ישראל לסעודיה - כך דווח הערב (חמישי) באתר "וול סטריט ג'ורנל" האמריקאי.

המתקפה האיראנית חשפה: חייבים לנרמל את היחסים עם סעודיה עכשיו

על פי הדיווח, בממשל ביידן מוכנים לקבל "הבטחה מילולית" בלבד מראש הממשלה בנימין נתניהו שהוא יחל בשיחות חדשות על הקמת מדינה פלסטינית.

עוד דווח כי הבית הלבן מציע לריאד יחסי הגנה רשמיים יותר עם וושינגטון, סיוע ברכישת אנרגיה גרעינית אזרחית ודחיפה מחודשת למדינה פלסטינית - חבילה שלפי בכירים אמריקאים הם בשלבים הסופיים של ניהול משא ומתן לגביה.

בכירים אמריקאים אומרים שהמאמץ המוצלח של מדינות רבות להפיל טילים ורחפנים איראניים בשבת אמור להבהיר לישראל שהביטחון שלה מפני איומים מטהרן יכול להתחזק דרך אינטגרציה הדוקה יותר עם ערב הסעודית.

עבור הנשיא ביידן, המהלק הנועז מציע את האפשרות לפריצת דרך דיפלומטית מרכזית באמצע שנת מערכת בחירות לנשיאות, כזו שתרחיב את הסכמי אברהם שיריבו הרפובליקני דונלד טראמפ השיג כשהיה בתפקיד. ההסכמים הובילו לנורמליזציה של היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, בחריין ומרוקו.

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ הגיב על הדיווח: "בעד שלום עם עמי האזור. בעד שלום תמורת שלום! אנחנו מאמינים שגם סעודיה רוצה בכך. מדינה פלסטינית היא מכשול לשלום וסכנה קיומית לישראל. לא נאפשר. לא במעשים ולא בהצהרות".