שר החוץ, אביגדור ליברמן, דיבר בכנס של שגרירי ישראל שנערך בארץ והתייחס למספר נושאים בוערים, כשבראשם הבהיר כי "אין דבר כזה ציונות ללא עלייה, צריך להגיד את זה בקול ברור".



ליברמן התייחס לאנטישמיות הגואה באירופה, וקשר בין היחס של המדינות להתנהגות ברחובות. הוא תקף גם את ערוץ הטלוויזיה CNN, אשר לטענתו, התעלם באופן מוחלט בסיקור הפיגוע מכך שמדובר ביהודים ובמרכול יהודי.

"אי אפשר להתעלם מהאירועים האחרונים בפריז. התרשמתי מהיקף המשתתפים באירוע והנוכחות הבינלאומית שם, אך היה משהו שצרם לי מאוד שם, הרצון הזה להיות פוליטיקלי קורקט ולהתעלם מהעובדות הקשות, זה דבר קשה לעיכול, כשהסתכלתי על הסיקור ב-CNN, על הפיגוע בחנות היהודית, באופן בולט ניסו להתעלם מהנקודה היהודית. דיברו על הפיגוע ועל הטרור ובשום פנים באופן לא הזכירו שהחנות היתה שייכת ליהודים, שהנרצחים היו יהודים".

"הרגשתי התעלמות מכוונת ומוחלטת. בצרפת דיברו על חופש הביטוי, על הקיצוניות, על האיסלאמופוביה, כמעט לא הזכירו את העניין האנטישמי. אותו רצח באיטליז הגיע אחרי הרצח בטולוז, והפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל. ההתעלמות מהנקודה היהודית עברה בשתיקה. צריך להגיד את זה, לשים את הדברים על השולחן, כי התשתית היא של רציחות, של קיצונות איסלאמיות, היא ההשתלחות בלתי מרוסנת כלפי ישראל. גם מדינות אירופיות שקוראות לנו מדינות טרור.

"אחת הסיבות לאנטישמיות באירופה היא שתיקת הכבשים של אירופה המתוקנת, כמו למשל מול אמירות של ארדואן. אלו דברים שמחזירים אותנו לשנות ה-30. 
חשוב לשבח את עמנואל וולס בפריז, הוא דיבר על האנטישמיות המודרנית. באותו נושא, אין מושג כזה ציונות בלי עלייה, זה לא משנה אם יהדות אירופה, ארה"ב או צרפת, אנחנו חייבים לדבר על עלייה, לא נתפשר וזה מה שאני מצפה מהשגרירים שלנו, בכל מקום.

ליברמן לשגרירים: "אל תהיו פוליטיקלי קורקט"

"לא להיות פוליטיקלי קורקט, לדבר על כל הביקורת שהיא במסווה למדינת ישראל, יש לי בעיה עם ביקורת לא לגיטימית, עם האשמות וצביעות. אנחנו צריכים לדבר אמת, זאת הדיפלומטיה הכי נכונה, גם אם היא לא נעימה. הפיגוע בפריז מוכיח דבר נוסף, הוויכוח הוא על ערכים ולא על טריטוריה".

"אנחנו שומעים כל יום על ראשי חמאס, חיזבאללה, אל קעידה, ג'בהת אל נוסרה על האיומים שלהם. הם לא מסכימים אפילו על קווי 67'. אלו דברים מסוכנים גם כלפי העולם הערבי המתון. צריך לשמר את הכוחות המתונים. בשנה האחרונה השקענו מאמץ רב לשמר על הקשר.
לגבי הסדר אמר: "התוכנית צריכה להיות תלת מימדית, והיא חייבת לכלול מדינות ערב, פלסטינים וערביי ישראל, הכל, כעסקת חבילה. אם אחד מהם חסר, אז אין עסקה. גם אחרי 22 שנה של הסכמי אוסלו, צריך להיות ברור לכולם שהיתה טעות בדיאגנוזה. הסכסוך האמיתי הוא לא בינינו לפלסטינים, אלא בין יהודים לערבים. אם חוזרים לתחילת המאה ה-20, לא היה מושג כזה פלסטינים. מי שיילך לתוכנית החלוקה, לא יימצא שם שום דבר פלסטיני. אולמרט, ברק ולבני הציעו דברים רבים לפלסטינים, איך זה נגמר בסוף כולם יודעים".


שתיקת הכבשים אל מול הדברים שלו. ארדואן. צילום: רויטרס


"לפרק את הרשות, להכריז על בחירות בתיאום עם מצרים וירדן"

לאחר מכן התייחס ליברמן לאבו מאזן, אותו הוא מרבה לתקוף ואמר: "הוא נלחם על הישרדותו האישית, הוא נלחם וברור לו שמצד אחד מאתגר אותו חמאס ואם מתקיימות בחירות הוא מפסיד בכל הגדה. מצד שני, יש לו אופוזיציה. הוא לקח את הסמכויות של יאסר עבד ראבו וסלאם פיאד, כיוון שהם העזו למתוח עליו ביקורת עליו. כשמדברים על אבו מאזן, הדרך היחידה להאפיל על חולשתו זאת הסלמה במישור הבינלאומי. בזה הוא מסית את תשומת הלב של הרחוב הפלסטיני, אבל הוא לא מתקרב למדינה פלסטינית, רק מתרחק ממנה". 
"הוא חצה כל קו אדום. הניסיון להעביר במועצת הביטחון והצטרפות להאג לא משאירים לנו שום ברירה, אלא לפעול נגד אבו מאזן. הפעם אסור שהקפאת הכסף תהיה זמנית. בעבר הקפאנו כספים, אך חודש לאחר מכן כל הכסף הוחזר. הפעם צריך להיות מוכן לכך שכסף לא יוחזר. אנחנו למודי ניסיון, קרוב לשבע שנים חמאס שולט ברצועת עזה והגיע הזמן לצאת למסקנות נכונות. אתם שואלים מה יקרה אחרי שהוא יילך ונפיל את שלטון החמאס בעזה? לדעתי הדרך הנכונה זה מיד לאחר מכן לדבר עם מצרים וירדן, שבה יוחלט איך לנהל את הבחירות החופשיות, ללא השתתפות חמאס, ג'יהאד וללא מרואן ברגותי".

מבחינת ליברמן, הוא לא רלוונטי. אבו מאזן. צילום: רויטרס