יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר היום (חמישי) בקהיר כי דרוש לחייב את ישראל להסכים לזכויות של הפלסטינים בהחלטה בינלאומית, במיוחד של ארצות הברית.

בנאום שנשא בפני מועצת הליגה הערבית שהתכנסה אמר: "אם יישמר המצב כמו שהוא אז אנחנו נאמר לישראל שתבוא ותקח את האחריות על הגדה המערבית. הקונגרס האמריקאי חושב כעת על הפסקת המימון לרשות ואנחנו לא נסכים לזה.
 הודענו לארה"ב שאנחנו הולכים לבית המשפט הבינלאומי. לו הייתה ארה"ב מכריחה את ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות לא היינו מגיעים למצב של פנייה לקהילה הבינלאומית. אנחנו שם כי הוכרחנו לעשות זאת ואין להעניש אותנו על כך".

אבו מאזן דרש ממדינות ערב לקיים את הבטחותיהם לרשת ביטחון של מאה מיליון דולר, והודיע כי "כנראה שהכספים שלנו מישראל לא ישוחררו בקרוב. אנחנו גם רוצים שהמדינות ערב ידונו שוב בהליכתנו החוזרת למועצת הביטחון והקמת ועדה בין ערבית כדי שתגיש יחד את הבקשה למועצת הביטחון של האו"ם לסיום הכיבוש".

הוא הוסיף כי "עלינו להתאמץ כדי שיתר מדינות אירופה והפרלמנטים שלהן יכירו במדינה פלסטינית, אין לקשר בין הסוגיה הפלסטינית לבין הבחירות בישראל. תנו לנו הזדמנות לשאת באחריות שלנו כמדינה. אנחנו כיום מדינה תחת כיבוש, ואם ימשיכו להעניש אותנו, אנחנו נדרוש מישראל לבוא ולשאת באחריות על כל מה שדרוש בכיבוש מדינה אחרת".