הנאום הצפוי של  נתניהו  בקונגרס האמריקאי בחודש מרץ גורר אחריו עונש קשה לישראל:  העיתונאי אמנון אברמוביץ דיווח הערב (ראשון) בערוץ 2, כי ממשל אובמה החליט  לנתק את ישראל מעדכונים על המשא ומתן עם איראן. על פי הדיווח, החשש של גורמים אמריקנים הוא שנתניהו משתמש בתדרוכים לצרכים פוליטיים.



על פי אותו דיווח הודיעה סוזן רייס, היועצת לביטחון לאומי של הנשיא אובמה, כי היא מנתקת את הקשר עם המועצה לביטחון לאומי והעומד בראשה יוסי כהן. 



גורמים בלשכת ראש הממשלה הגיבו על הדיווח והכחישו קרע ביחסים עם ארה"ב: "היחסים האסטרטגיים בין ישראל לארצות הברית  עמוקים וכחלק מהקשר ההדוק ייפגש השבוע בוושינגטון היועץ לביטחון לאומי יוסי כהן עם היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס, ועם תת-מזכיר המדינה וונדי שרמן" 



יו"ר מרצ, זהבה גלאון,  הגיבה הערב על החלטת הממשל האמריקאי וטענה כי היא מחלישה את ישראל: "אם למישהו היה ספק ביחס לנזק שגורם נתניהו ליחסי החוץ של ישראל, האמת הולכת ונחשפת. נתניהו הפך לנטל על ההסברה הישראלית, ערער את מעמד ישראל בעולם והשאיר אותה ללא השפעה על הגרעין האירני".  גלאון מוסיפה: "נתניהו מחליש את ישראל, וטוב היה אם היה ממדר עצמו מנאום הבחירות המיותר".

הבית הלבן פרסם הודעה, בתגובה לדיווחים בערוץ 2 כי הממשל האמריקאי ממדר את ישראל מדיונים ומידע הקשור במו"מ עם איראן: "הכתבה היא שקרית בבירור.  היועץ לביטחון לאומי רייס מקיימת קשר קבוע עם עמיתה הישראלי, היועץ כהן על כל מגוון הנושאים שיש בהם עניין משותף לשתי המדינות, ולמעשה תתקיים פגישה בין השניים בבית הלבן השבוע".

עוד הוסיפה ההודעה מהבית הלבן: ,כמו כן אנו ממשיכים את הקשר הקבוע בדרגות מקצועיות שונות בתוך מערכת הביטחון, הביון, הצבא ובתחום הדיפלומטי".

ריבלין: "עלינו לדבר בישירות, באורך רוח, ובעברית, לאזרחנו שבבית”


מוקדם יותר תקף נשיא המדינה ראובן ריבלין במרומז את נאום נתניהו ואת חוסר נכונותו  להשתתף בעימות מול יריביו הפוליטיים. ואמר: "אני מאמין, כי אם אנחנו מוצאים לנכון לדבר בבימות בינלאומיות רלוונטיות על הסכנות האורבות והאיומים המסוכנים, על אחת כמה וכמה שמוטל עלינו לדבר בישירות, באורך רוח, ובעברית, לאזרחנו שבבית”. 
 
"אין לנו בוחרים אחרים. אין לנו בחירות אחרות. ואין לנו בית נבחרים אחר. אזרחי ארצנו קודמים. את מה שיש לנו לומר בואו נאמר, לכל הפחות, גם כאן בבית", הוסיף הנשיא.

ליברמן: "אם אתה רוצה לירות - תירה, אל תדבר" 

שר החוץ אביגדור ליברמן תקף גם הוא את התנהלות נתניהו בסוגייה האיראנית ואמר: ״בכל הנוגע לאפשרות של תקיפה צבאית באיראן מוטב להמעיט בדיבורים ולנהוג לפי המשפט: אם אתה רוצה לירות - תירה, אל תדבר״.
 
השר ליברמן אמר כי ״לאחר הבחירות צפוי לחץ אירופאי כבד על ישראל ויהיה עלינו לעמוד נחושים ולהגן על האינטרסים הישראליים מול הלחץ הזה. האירופאים סבורים שיש רק דרך אחת לכסות על כשלונותיהם המדיניים ברחבי העולם והיא לכפות פתרון רע על ישראל בענין הפלסטיני ואני לא מוכן שיכפו עלינו פתרון גרוע״.