בדיון מיוחד שנערך היום (שני) במועצת הבטחון, לציון 70 שנה לארגון האומות המאוחדות, ועסק במחויבות לשמור על השלום והבטחון בעולם,  "חילק" שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, "פרסי אוסקר" בשם מדינת ישראל. 
פרושאור אמר כי "אתמול בלילה עיניהם של מיליונים נישאו לעבר הוליווד. אם האוסקר לשמירה על שלום ובטחון בעולם היה ניתן היום באו"ם, לא הייתי מופתע אם המועמדים הבאים היו קוטפים את הפרס הנכסף במגוון קטגוריות". 
בין שאר "הפרסים" שחילק פרושאור בנאומו היו לאיראן בפרס השחקנית הראשית על "גילום תפקידה כמדינה שוחרת שלום, בזמן שהיא מפתחת נשק גרעיני, מכחישה את השואה ומאיימת על קיומן של מדינות אחרות", ולחיזבאללה את פרס שחקנית המשנה על "תמיכה בלתי מעורערת במשטר אסד, וסיוע לטבח במאות אלפי בני אדם". 

לרשות הפלסטינית השאיר פרושאור את פרס העריכה הטובה ביותר על "נסיונות לשכתב את ההסטוריה. זאת, למרות שהפלסטינים כבר קבלו מספיק פרסים מהארגון הזה."  
פרושאור הוסיף ואמר: "אם אנחנו רוצים להשיג שלום ובטחון בעולם האמיתי, הגיע הזמן להוריד את המסך על תיאטרון האבסורד של הארגון הזה, שבו ערב הסעודית היא חברה במועצה לזכויות אדם ולחיזבאללה יש השפעה על מועצת הבטחון. עלינו להחזיר למרכז הבמה את הערכים שעליהם מושתת ארגון האומות המאוחדות".