עדויות חדשות של מנהל מעון ראש הממשלה, מני נפתלי, אשר נחשפו במסגרת תביעת הדיבה שהגיש כלפי בכירים בסביבת ראש הממשלה, ממשיכות לשפוך אור על הדרך בה מתנהלים לכאורה בני הזוג נתניהו.


 


נפתלי הצהיר בכתב התביעה על מספר מקרים, בהם ניסה לתת דוגמאות על הדרך בה פעלה, לדבריו, השיטה: "אחד הגורמים שנשכרו באופן תדיר הוא השף משה קדוש ממלון לאונרדו. במספר פעמים לא מבוטל, ביקשה הגב' נתניהו כי השף קדוש יגיע לבית ראש הממשלה כדי לבשל את הארוחות שם״, נטען, ״השף קדוש גובה סכום כסף נכבד עבור ארוחה תוצרת ידיו כאשר הוא מגיע בעצמו למקום בו נערכת הארוחה והתקציב אשר עומד לרשות בני הזוג, אינו מספיק על מנת לממנו".



"הפתרון אשר מצאה הגב' נתניהו לעניין זה, הינו דיווח כי בארוחה השתתף מספר רב יותר של סועדים, מאלו שהיו בפועל. כך, במקום לדווח על ארבעה אנשים אשר סעדו, דווח על עשרה, או מספר דומה אחר, תקציב הארוחה נופח וניתן היה לשלם לשף קדוש את שכרו״.



בהמשך התביעה נטען כי התנהלות דומה הייתה בחגיגות יום ההולדת של ראש הממשלה: "חגיגיות פרטיות אלו, עם חבריו הקרובים נמשכו עד השעות הקטנות של הלילה ומגובות בכמויות אוכל מרובות, כאשר פעם נוספת דווח על מספר רב יותר של אנשים מאלו שנכחו בפועל, על מנת לאשר תקציב רחב יותר מהמותר״, נטען. 

עו״ד חי מעלה בכתב התביעה גם טענות ביחס לשימוש בקופה הקטנה לצורך מטרות פרטיות: ״קופה זו נועדה לאפשר ביצוען של רכישות ספציפיות ואשר אינן מתוכננות. לא ניתן לעשות בה שימוש לצרכים אחרים ובוודאי שלא ניתן לעשות שימוש לצרכים פרטיים…לא פעם ולא פעמיים נהגה הגב' נתניהו לאלץ את התובע להוציא עבורה הוצאות פרטיות מהקופה הקטנה באישורו ובידיעתו של מר סיידוף. בגין קניות מהסוג הזה ניתנה הנחיה של מר סיידוף להביא חשבוניות המראות כאילו נרכשו מוצרים אחרים אשר היו במסגרת השימושים להם נועדה הקופה הקטנה״.
בכתב התביעה מופיעים טענות נוספות לגבי אי סדרים, לכאורה, שעומדים בסתירה לטענות שעלו בסרטון המדובר עם מושיק גאלמין. כך למשל ביחס מתואר כי שרה נתניהו קיבלה תקציב של 40 אלף שקלים עבור שיפוצם של שני חדרי שינה בקומה העליונה. ״לאחר שאושר התקציב הנ”ל״, נכתב בתביעה: ״הורתה לעובדים במעון לרוקן את החדרים מתכולתם ולצבוע את קירותיהם. זאת, על מנת ליצור מצג שווא לפיו החדרים אכן שופצו. בפועל, השתמש הגב' נתניהו ביתרת הכספים לבניית מספרה פרטית במעון לנוחיותה. תקציב זה התווסף לסכומים הגבוהים שנחשפו בדוח מבקר המדינה, ושאת האחריות עליהם ניסו הנתבעים להטיל על התובע״.

וינשטיין יחזור לארץ ויכריע האם תיפתח חקירה
 
במקביל צפוי מחר לחזור ארצה היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שהמריא היום לכנס ופגישות בבירת הממלכה הבריטית, לונדון. עם שובו צפוי היועץ לקבל את המלצות הגורמים המקצועיים בפרקליטות ובלשכתו, שבחנו את החומרים השונים בפרשות מעון ראש הממשלה. בין החומרים גם עדותו של נפתלי במשרדי להב 433 מהלילה שבין חמישי לשישי בשבוע שעבר.
וינשטיין יצטרך להכריע: האם לפתוח בהליכים פלילים נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונגד רעייתו, שרה נתניהו. בקרב הדרגים המקצועים, בדומה לעמדתו של המפכ״ל דנינו, נראה כי ההמלצה היום תהיה פתיחה בהליכים פלילים: בדיקה או חקירה, בשל הצורך לקבל את גרסתם של בני הזוג נתניהו.