שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, הורה היום (ראשון) במסגרת צו על תנאי ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לנמק מדוע לא קודמו הליכי בחירת מפכ״ל עוד קודם לבחירות. הצו ניתן במסגרת עתירת התנועה למשילות ודמוקרטיה נגד החלטת וינשטיין, כי לא ניתן למנות מפכ״ל עד לאחרי הבחירות.

הצו נועד לדברי השופט סולברג, ״לייעל את הטיפול בעתירה, נוכח הצורך להכריע בה בהקדם״, תוך שהוא מדגיש כי ״אין בצו כדי להצביע על עמדה לגופו של עניין״.
במסגרת הצו ישיב היועמ״ש ״מדוע לא יקודמו ההליכים לקראת מינויו של מפכ"ל למשטרת ישראל, גם בתקופת הבחירות, כפי שביקש לעשות השר לבטחון פנים, משום שהדבר חיוני לעת הזאת, לפי גישתו, לתפקודה התקין של המשטרה״, לשון ההחלטה. הדיון בעתירה נקבע ל- 31 במרץ 2015, אחרי מועד הבחירות.


מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, אמור לסיים את כהונתו בעוד כחודשיים בלבד, אולם היועמ"ש לממשלה החליט שלא לאשר לשר לביטחון פנים המסיים את כהונתו סמוך לבחירתו למנות את המפכ"ל ואת נציב שב"ס הבאים ולהשאיר את המשימה בידיו של השר הבא. בין היתר ציין היועמ"ש כי לא יהיה זה נכון להכתיב עובדות לממשלה הבאה בקביעת המפכ"ל.
 
לפני כשבוע, תקף השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' את החלטתו של היועמ"ש להקפיא את מינוי המפכ"ל הבא עד לאחר הבחירות. "הנחייתך פוגעת קשות במשטרה, במדינת ישראל ובאזרחיה" כתב השר אהרונוביץ והוסיף. "הנני מכיר את המשטרה מקרוב עשרות בשנים, ומדע להתנהלות הארגון מאז היותי קצין משטרה ועד לכהונתי כסמפכ"ל, שעבר שני סבבים של מינוי מפכ"לים. קציני המשטרה הבכירים עוסקים כ-9 חודשים לפני מינוי המפכ"ל הבא בשאלת השיבוצים והמינויים הצפויים".  אהרונוביץ' כתב לגבי העיכוב במינוי מפכ"ל כי "הדבר מסיט חלק ניכר מתשומת ליבם (של קציני המשטרה) שאמורה להיות מופנית לענייני אכיפת החוק, מלחמה בפשיעה, מאבק באלימות, ביטחון הציבור, הנפש והרכוש".
 
אהרונוביץ' לא הרפה ומבהיר: "דחיית ההודעה על מינוי המפכ"ל עד לאוגוסט 2015 ואולי אף למועד מאוחר יותר בגין בחירות, הרכבת קואליציה, מינוי שר לבט"פ ולימוד העניין, יאריך ללא הצדקה את אורך תקופת האי וודאות במשטרה, ויפגע קשות במשטרה ובאופן ישיר גם במדינת ישראל ואזרחיה. כלומר, הארגון יעסוק כשנה באינטריגות של מינויים ושיבוצים. איני מתכוון להאריך את כהונתם של המפכ"ל ונציב השב"ס הנוכחיים, שכן הדבר אינו נכון משיקולים מקצועיים טהורים". עוד התריע, "אי מינוי מחליפים קבועים כבר עתה, לצורך חפיפה מסודרת של כ-4 חודשים, עלול לפגוע בהעברה מסודרת של התפקיד".