על רקע נאומו של בנימין נתניהו בקונגרס האמריקאי וההסכם המתגבש בין המעצמות לבין איראן, גורם אמריקאי בכיר אמר היום (ראשון) ל"מעריב אונליין": "לא נרשה שאיראן תהיה גרעינית. אנחנו מודעים לכך שאם איראן תהיה גרעינית היא תיצור סכנה מוחשית לאיזור. זאת תהיה קטסטרופה".

הגורם התייחס למשא ומתן עם איראן: "השיחות עצמן הן כמו פאזל מורכב. כמה צנטריפוגות, איזה סוג, מה המבנה. בכל פעם שמשנים נתון אחד, הכל משתנה. התהליך מורכב מאוד. אנחנו רוצים את העסקה הנכונה ואנחנו לא ממהרים. אנחנו רוצים הסכמה פוליטית ואנחנו רוצים את ההסכם הנכון ולא שיהיה עלינו לחץ של זמן. אנחנו יכולים להגיע להסכם ארוך טווח שירחיק את איראן מנשק גרעיני. הסכם שיחזיק יותר מעשור. הסכם שיהיה טוב יותר ממתקפה צבאית. אנחנו מודאגים מכך שסנקציות בזמן כזה לא ירחיקו את איראן מנשק גרעיני".
 
עוד אמר הגורם: "אנו מחוייבים למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני ומחוייבים לבעלות בריתנו. אין ברית שחשובה יותר לארה"ב מאשר ישראל, והנשיא אובמה עושה הכל כדי להבטיח את עתידה של מדינת ישראל. הנשיא אובמה יודע שההסכם צריך לעמוד בדאגות ובהשגות של כל האזור והעולם. נגיע להבנה פוליטית עד סוף מרץ. נשיא ארה"ב לא רוצה שנלך במעגלים ולא נגיע לשום מקום לכן לוחץ שנגיע לסיכום". 
הגורם אמר כי הסכם הגרעין עם איראן ימשך יותר מ-10 שנים ומטרתו למנוע מאיראן נשק גרעיני גם אחרי הסרת הסנקציות. לדברי הגורם, לא יפתח במזרח התיכון מירוץ חימוש גרעיני וכי מזכיר המדינה קרי פועל לכך. בתגובה לדרישת רה״מ נתניהו להמנע מחתימה על הסכם כל עוד איראן תומכת בטרור, אמר הגורם האמריקאי כי איראן גרעינית תהיה מסוכנת יותר מאשר היום ולכן המו"מ הנוכחי עוסק רק בסוגיית הגרעין. לדבריו, יש לאיראן כיום את הידע הדרוש לייצור נשק גרעיני".