המשא ומתן הקואליציוני טרם נפתח באופן רשמי, אבל הקרב על חלוקת התיקים כבר בעיצומו. בעוד חברי הליכוד ובראשם מירי רגב מאשימים את 'הבית היהודי' ומפלגות אחרות בסחטנות, חברי הסיעות האחרים כבר לוחצים ומפזרים איומים מרומזים. ח"כ איילת שקד מ'הבית היהודי' התייחסה לנושא והביעה את דעתה על התנהלותו של ראש הממשלה. השתיים דיברו הבוקר (שני) בתכנית "משעל על הבוקר" של נסים משעל ברדיו ללא הפסקה. 



חברת הכנסת מ'הליכוד' סיפרה שעדיין לא נפגשה עם ראש הממשלה אך הבטיחה שהוא יודע לאן היא מכוונת: "המסר שלי הועבר אליו", אמרה רגב, "הוא יודע שאני רוצה תיק חברתי ושהייתי רוצה להיות שרת השיכון והבינוי". 



רגב התייחסה למו"מ הקואליציוני שמנהל ראש הממשלה: "קיימת סחטנות מצד המפלגות הקטנות והבינוניות וחבל, יש גם גבול למשחק פוליטי. 'הליכוד' קיבל 30 מנדטים וזה אומר שאנחנו המפלגה הגדולה ויש לנו את הזכות לקבל את התפקידים הבכירים. ברור שאנחנו רוצים לשבת רק עם המפלגות הטבעיות לנו בקואליציה אבל לא צריך להגזים ולסחוט את המפלגה הגדולה, אם זה יקרה הציבור יקבל ליכוד בדמות מפלגות קטנות אחרות".



את האפשרות לכינון ממשלת אחדות דחתה רגב לחלוטין: "אני לא חושבת שזה נכון שנשב בממשלת אחדות, זה אומר שעוד שנתיים בחירות ונמאס מזה. יש תהום פעורה בינינו לבין המחנה הציוני בנושאים הביטחוניים ובנושאים המדיניים. כמו שאני רואה את זה כרגע 'המחנה הציוני' יחד עם 'מרצ' ולפיד יושבים באופוזיציה. אנחנו יכולים להקים ממשלה שתחזיק מעמד הרבה מאוד זמן לכן אני לא מתנגדת להגדלת התיקים ל-22". 


"אם חברי 'הליכוד' ינהלו בהגינות את המשא ומתן מול השותפות הקואליציוניות וגם השותפות ינהלו את השיחות בהגינות אפשר לסגור תוך שבוע-שבועיים ממשלה" אמרה שקד והתייחסה בהמשך לטענות לגבי "סחטנות": "מי שמנהל את התהליך זה ראש הממשלה, האדם הכי מנוסה היום במערכת הפוליטית והוא רחוק מלהיות פרייאר".

שקד חשפה שראש הממשלה כלל לא פנה לנפתלי בנט: "מדברים על סחטנות אבל בינתיים המו"מ התנהל רק בתקשורת. לצערי 'הליכוד' לא פנה אלינו ולא החל משא ומתן, אני מציעה להם להושיב צוותים בצורה מסודרת. 'הליכוד' לא דיבר איתנו בשום צורה שהיא רק דרך התקשורת ולכן מה שאנחנו דורשים יאמר בצוותי המו"מ ולא בתקשורת. כולם מתראיינים וכולם מבזבזים זמני שידור אבל בפועל לא קורה כלום ואין מו"מ קואליציוני".

השתיים התייחסו לסערה סביב דבריו של פרופ' אמיר חצרוני בנוגע לעדות המזרח. שקד אמרה: אמיר חצרוני כתב לי דברים איומים ונוראיים אתמול בדף הפייסבוק ופשוט חסמתי אותו. זה דבר שאני לא עושה אף פעם אבל זה מה שצריך לעשות לאנשים כמותו, פשוט לא להתייחס אליהם, זה תת רמה שלא ראיתי הרבה מאוד זמן".

רגב, שמשמשת בעצמה כלי ניגוח בנושא, תקפה בחריפות: "זו בושה, באיזשהו שלב המסכה נופלת מעל הפנים של אותם אנשים שמנסים להיות שוויוניים ובעלי צדק ומדברים יפה ובשקט, פתאום השד העדתי, הגזענות והשוביניזם יוצאים להם. זו בושה לאותם אנשים בדמות גרבוז, חצרוני ואלונה קמחי. אנחנו מזרחים גאים, כל מי שמתבייש בנו וחושב שאנחנו לא צריכים להיות פה יש לו הרבה מדינות בעולם, אולי יקבלו אותו שם באהבה".

"משעל על הבוקר", כל בוקר ב-9:00, ברדיו ללא הפסקה