המשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד לבין המפלגות המיועדות לקחת חלק בממשלה ה-34 יפתח באופן רשמי ביום חמישי במשכן הכנסת, לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו יקבל לידיו מחר את המנדט הרשמי מנשיא המדינה ראובן ריבלין. בינתיים, ממשיך גם היום (שלישי) נתניהו בסדרת המפגשים עם ראשי מפלגות הימין.



ראש הממשלה נפגש היום לשיחה עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, והערב הוא אמור להפגש עם יו"ר כולנו משה כחלון. אתמול נועד נתניהו עם יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט.



בהודעה שפרסם הערב הליכוד נאמר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך לקיים סבב שיחות אישיות עם ראשי הסיעות מהמחנה הלאומי המיועדות להרכיב את הקואליציה והממשלה בראשותו. לאחר שנפגש אתמול עם יו״ר הבית היהודי, ומוקדם יותר היום עם יו״ר ישראל ביתנו, יקיים הערב ראש הממשלה פגישה אישית עם יו״ר כולנו משה כחלון - לקראת פתיחת המשא ומתן הקואליציוני הרשמי שיתקיים בכנסת".



ליברמן דורש את תיק הביטחון, אך נראה כי יסכים להשאר בתיק החוץ. הוא תובע גם להכניס לקווי היסוד של הממשלה את קווי היסוד של מפלגתו, הכוללים עונש מוות למחבלים, מיגור שלטון החמאס, הקמת בית משפט לחוקה, ושירות חובה אזרחי או לאומי לכל. מלשכתו של ליברמן נמסר כי "ראש הממשלה ושר החוץ נפגשו ושוחחו על נושאים שונים, כולל ענייני הרכבת הממשלה, והיתה פגישה טובה". עוד נמסר מישראל ביתנו כי עיקר השיחה בין נתניהו לליברמן עסקה בנושאים מדיניים.



כחלון דורש לקבל לידיו את תיק האוצר ואת הטיפול במנהל מקרקעי ישראל. מפלגת כולנו מבקשת לקבל לידיה גם את ראשות ועדת הכספים של הכנסת וכן לעגן בכתב את הסכמת ראש הממשלה לקדם את כל הרפורמות הכלכליות והחברתיות שמשה כחלון מבקש לקדם בכנסת.



בליכוד החליטו לקיים את המגעים הקואליציוניים במשכן הכנסת ולא בבית מלון, כפי שהיה נהוג בעבר, כדי לחסוך עלויות. בראש צוות המשא ומתן מטעם הליכוד אמור לעמוד עו"ד דוד שמרון, בא כוחו של ראש הממשלה. בראש צוות המשא ומתן של הבית היהודי, שיוזמן ראשון לשיחות הרשמיות, יעמוד ראש מטהו של נפתלי בנט, שלום שלמה. בראש צוות המשא ומתן של ישראל ביתנו יעמוד ישראל מימון והחברים בו יהיו יו"ר הסיעה רוברט אילטוב והיועץ המשפטי של הסיעה עו"ד יואב מני.