במשכן הכנסת נפתח היום (חמישי) המשא ומתן בין הליכוד לבין השותפות הקואליציוניות העתידיות. בהעדרה של משלחת מפלגת כולנו, המחרימה את הדיונים על רקע המחלוקת בנוגע לראשות וועדת הכספים, התקיימה הפגישה הראשונה בין צוות המשא ומתן של הליכוד לבין הבית היהודי.



מוקדם יותר, כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו, כי "לצערי, נראה כי רה״מ מתכנן להכניס את בוז׳י/ציפי, ולכן מדלג עלינו. נתניהו גם חזר בו מאמירתו שלא יאפשר הקמת מדינה פלסטינית, ובכלל מתנער מכלל התחייבויותיו הלאומיות. מהאופוזיציה, אם כך יהיה, נוכל לשרת את עם ישראל בנחישות ובאמונה".



בפתח הפגישה בין שתי המפלגות, הנערכת בחדר סיעת הליכוד במשכן הכנסת, אמר חבר הכנסת זאב אלקין: "זוהי ישיבה ראשונה, אנו מתנהל בדיוק כפי שהבטיח ראש הממשלה, הבטחנו שהטלפון הראשון אחרי הבחירות יהיה למרים פרץ והשני לנפתלי בנט. הבטחנו גם שכחלון יהיה שר האוצר ואמרנו לו זאת מיד לאחר הבחירות, ובהתאם לכך אנחנו פותחים משא ומתן עם השותפים הטבעיים".

אלקין הוסיף, כי "ברור שישראל זקוקה לממשלה מהר ככל האפשר. המשא ומתן יתנהל ברוח טובה, יהיו בוודאי חילוקי דעות והחדר הזה הוא המקום לבירור חילוקי הדעות". על החלטת מפלגת כטלנו להחרים את היום הראשון לדיונים, אמר אלקין: "אנו מאוד מצטערים על הביטול, טבעי שיהיו המון מחלוקות ודרישות סותרות, המקום למצוא בו פיתרון הוא החדר הזה ואני מקווה שנחזור מהר ככל האפשר למשא ומתן".
בצוות המשא ומתן של הליכוד משתתפים מלבד ח"כ אלקין, ח"כ יריב לוין, עורך הדין דוד שמרון ומנכ"ל אביס, יואב הורוביץ. משלחת הבית היהודי כוללת את ניר אורבך שנבחר במקום ה-11 ועורך הדין איתן הברמן. בחדר המשא ומתן נמצאים גם ניר חפץ והמתאמת בין ראש הממשלה לכנסת, פרח לרנר. נציגי הבית היהודי לא מסרו הצהרה בפתח הדיון, כאנשי ראש הממשלה דאגו להתקין בפתח במסדרון המוביל לחדר הסיעה, מחיצה גדולה שתסיר את הכניסות והיציאות מעיניי העיתונאים.
בליכוד זעמו על החלטת משה כחלון להורות לצוות המשא ומתן שלו להחרים את הפגישה שהייתה אמורה להתקיים הבוקר עם הליכוד. חברת הכנסת מירי רגב אמרה: " "שהציבור לא יבוא בטענות לליכוד אם נלך לממשלת אחדות ובעוד שנתיים נלך שוב לבחירות. זו התוצאה של ההתנהלות הסחטנית של בנט, כחלון וליברמן. התנהלותם היא פשוטה יריקה לציבור בפנים, הליכוד, עם 30 מנדטים, לא ישמש ועדת קישוט בממשלה הבאה". 
 
עוד אמרה רגב: "ראש הממשלה פועל להקים ממשלה יציבה, עם יכולת משילות שתוכל לבצע רפורמות משמעותיות שיביאו בשורה לציבור. בדיוק כפי שהבטחנו במהלך הבחירות. הגיע הזמן שהציבור שתמך במפלגות הקטנות והבינוניות ישלח מסר ברור לנבחריו, מסר שהם רוצים ממשלה בראשות נתניהו שתוקם כמה שיותר מהר, ממשלה לאומית ויציבה שתדאג לציבור. די עם הסחטנות".