ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויושב ראש בית הנבחרים האמריקאי, ג'ון ביינר, נועדו היום (רביעי) במסגרת ביקורו של ביינר בישראל כחלק ממשלחת שמסיירת באזור המזרח התיכון. הפגישה בין השניים נערכה על רקע הנאום השנוי במחלוקת של נתניהו לפני כחודש בקונגרס, שנערך בהזמנתו של ביינר הרפובליקני.



נתניהו הודה לביינר ולחברי הקונגרס "משני צדי המתרס" על קבלת הפנים החמה שזכה לה בקפיטול. "ביקורך פה הוא עדות לקשר ההיסטורי והמתמשך שמאחד את שני העמים שלנו, את שתי הדמוקרטיות. זהו קשר שמבוסס על ערכינו המשותפים ועל המחויבות המשותפת שלנו לחירות ולזכויות שוות לכול. ברית הערכים הזאת מעוגנת באינטרסים המשותפים שלנו".



בהמשך הוא התייחס למצב במזרח התיכון, שלטענתו נגוע ב"קיצוניות אנטי-מערבית, אנטי-דמוקרטית ואנטי-אמריקנית. מחבלים עורפים באכזריות את ראשיהם של שבוייהם הכפותים לפני מצלמות וידאו, רודנים מובילים את אנשיהם בקריאות 'מוות לאמריקה' בזמן שהם בונים טילים בליסטיים בין-יבשתיים שיגיעו עד אמריקה". לדבריו, באזור אלים ובלתי יציב זה שבו מדינות קורסות והפנאטיות מתפרצת, דבר אחד נשאר יציב כסלע: הידידות בין שתי המדינות.



ביינר הביע שמחה על ביקורו בישראל והבהיר כי הקשרים בין ארצות הברית לישראל חזקים כמו תמיד. "שתי המדינות משתפות פעולה ברמות רבות. ולמרות שיש בינינו חילוקי דעות פוליטיים מעת לעת, הקשרים בין שתי המדינות שלנו חזקים וימשיכו להיות חזקים", הסביר. לסיום הוא בירך את נתניהו על היבחרו פעם נוספת לראשות הממשלה.