ממזערת נזקים? ח"כ מירי רגב (הליכוד) קראה היום (שלישי) ליו"ר הבית היהודי להצטרף לממשלה בראשותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

בעמוד הפייסבוק של כתבה רגב: "אני קוראת לבנט להצטרף מיד לממשלה ולאפשר הקמת ממשלה לאומית. הגיע הזמן להתחיל לעבוד ולהפסיק לשחק במשחקי ״אכול כפי יכולתך״.

"
אם נלך לבחירות המפלגות הקטנות ישלמו מחיר"

רגב הוסיפה והסבירה כי "הבית היהודי הוא שותף טבעי של הליכוד. למרות מספר המנדטים של מפלגת הבית היהודי, ראש הממשלה היה נדיב מאוד בהצעותיו לבית היהודי והציע להם תיקים משמעותיים וחשובים, עם יכולות ביצוע והשפעה על החברה הישראלית וההתיישבות".

לטענתה, "לא ייתכן שבנט יהיה זה שיפיל ממשלת ימין לאומית. אם נצטרך ללכת לבחירות, אין לי ספק שהמפלגות הבינוניות והקטנות ישלמו את המחיר.
גם לציבור נמאס ממשחקי התיאבון הגדולים מול המפלגה שזכתה ל-30 מנדטים".

כמו כן הוסיפה רגב כי היא מתכוונת לקדם את חוק המפלגה הגדולה ולהוסיף בונוס על פי גודל המפלגות "כדי למנוע את הסאגה הזו בהמשך".

מוקדם יותר אמרו גורמים בבית היהודי כי הם מקשיחים את רשימת העמדות שלהם גם במחיר של הליכה לאופוזיציה. בישיבת הסיעה שהתקיימה אמש עד שעה מאוד מאוחרת בלילה, הוחלט שבנט ינהל את המו"מ מול ראש הממשלה בלבד, כלומר ללא צוותי המו"מ. 

נתניהו ובנט צפויים להיפגש במהלך היום ולדון בתנאים להצטרפות הבית היהודי לקואליציה. פגישת בנט ונתניהו מתקיימת אחרי הודעתו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שאמר אמש בפתח ישיבת סיעתו כי ישראל ביתנו לא תצטרף לממשלההמתגבשת ובכך טרף את הקלפים מחדש גם עבור בנט.