"בדו"ח זה הוצגו ליקויים, חלקם חמורים, הנוגעים ברובם לתפקוד משרד הפנים והרשויות המקומיות ובמיעוטים למשרדי ממשלה אחרים, בנוגע לבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו באוקטובר ונובמבר 2013", קובע מבקר המדינה, יוסף שפירא, המותח ביקורת קשה על התנהלות הבחירות.

"חשיבותן של הבחירות לרשויות המקומיות רבה בהיותן משפיעות במידה ניכרת על חיי היום-יום של התושבים בתחומים רבים, כגון חינוך, בנייה, ניקיון ועוד. חיונית היא אפוא השתתפותם הפעילה של התושבים בהליך בחירת נציגיהם במועדת הרשות בכלל ולראש הרשות בפרט, בהיותו מתווה המדיניות לחמש השנים הבאות לפחות", מציין מבקר המדינה, לנוכח שיעורי ההצבעה הנמוכים משמעותית בבחירות לעיריות לעומת הבחירות לכנסת.
הביקורת מצאה שורת ליקויים בהתנהלות הבחירות. "התופעה החמורה של העסקת אלפי קרובי משפחה כמזכירים בקלפיות מנעה במישרין ממועמדים מתאימים אחרים להיבחר לתפקיד מזכירי ועדת הקלפי ומעוררת לגבי כל מינוי חשש לטוהר המידות", צויין בדו"ח. 

מהבדיקה עולה שב-89 רשויות מקומיות העסיקו מנהלי הבחירות מזכירי ועדות קלפי שהיו קרובי משפחה מדרגה ראשונה של מזכירי ועדות קלפים אחרים ובסך הכל מספר קרובי המשפחה שהועסקו הסתכם ב-2,736. עוד עולה מהבדיקה, כי 85 רשויות מקומיות העסיקו בפועל, רובן באישור משרד הפנים, מזכירים רבים יותר מהמספר המרבי המותר. "בסך הכל הועסקו לא פחות מ-1,469 מזכירים באופן העולה על המספר המרבי שהותר בחוק הבחירות על חשבון הקופה הציבורית ועלות העסקתם של המזכירים הללו הסתכמה ב-1.4 מיליון שקל", מצויין בדו"ח, "משרד מבקר המדינה מעיר כי בשל כך נגרם בזבוז ניכר של כספי ציבור".
עוד עולה מהביקורת, כי 341 בוחרים, שעל פי נתוני ביקורת הגבוהות שהו מחוץ לגבולות ישראל ביום הבחירות - סומנו בשני פנקסי הבוחרים כמי שהצביעו בבחירות. "משרד מבקר המדינה העיר למשרד הפנים ולמשטרת ישראל, כי הנתונים מלמדים על פגיעה של ממש בטוהר הבחירות", צויין עוד.
הביקורת העלתה עוד, כי במצפה רמון, 191 מכלל 3,726 בעלי זכות ההצבעה בבחירות (כ-5.1%) עברו להתגורר ביישוב בששת החודשים שקדמו לבחירות. עוד התברר כי מדובר בחתך גילאים זהה – 23-18 של אלו שהעבירו את מענם בלא בני זוג ו-42 מתוכם מתגוררים באותו רחוב.
"משרד מבקר המדינה מעיר לרשות האוכלוסין, כי עולה ששיעור התושבים שעברו למצפה רמון ובכלל זה התושבים ילידי השנים 1995-1990 שהעבירו את מענם בלא בני זוג – גדול מכדי שייראה סביר. לנוכח זאת היה על רשות האוכלוסין לדרוש מתושבים אלה הוכחות ממשיות לשינוי המען המבוקר, שכן נראה שמדובר בתלמידי ישיבת ההסדר במצפה רמון שהעתיקו את מקום מגוריהם, כדי להשפיע במישרין על תוצאות הבחירות במצפה רמון", קובע עוד מבקר המדינה, שהמליץ למשטרה לקיים חקירה לבדיקת החשש לזיופי כתובות.