הבית הלבן הודיע היום (חמישי) כי הנשיא ברק אובמה מצפה לעבוד עם ראש הממשלה נתניהו ועם ממשלתו החדשה. 

"הנשיא אובמה הדגיש כי ארצות הברית רואה חשיבות גדולה ליחסים הקרובים עם ישראל, ולשיתוף הפעולה הביטחוני, הצבאי והמודיעיני בין המדינות", אמר המזכיר הצבאי של הבית הלבן בציוץ שהעלה לטוויטר. 

אמש הודיע נתניהו  לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, כי עלה בידיו להרכיב ממשלה לאחר שהשיג תמיכה של 61 ח"כים. 

נתניהו, שנדרש למסור לנשיא את ההודעה עד חצות, השלים את המו"מ הקדחתני שערך בשעות האחרונות שנותרו לו עד הדד ליין,  עם מפלגת הבית היהודי, במטרה לסגור את הסעיפים האחרונים שהיו נתונים במחלוקת בין הליכוד למפלגתו של בנט.

נתניהו ובנט הכריזו אמש על הסכמה עקרונית בדבר כניסת הבית היהודי לממשלה, וצוותים של שתי המפלגות המשיכו לדון בפרטים שנותרו אתמול בלילה והיום במטרה לחתום על הסכם עד סוף השבוע. 

"אף אחד לא הופתע מכך שהמו"מ התמשך"

בהודעה שמסר, נתניהו, התייחס לסיום המו"מ הקואליציוני ואמר: "אני בטוח שאף אחד לא מופתע שהמו"מ הזה התמשך, עם כל הסיעות. איש גם לא מופתע שהוא הסתיים במועדו. המועד דוחק, לא רק משום שאני אצא מכאן ואתקשר לנשיא וליו"ר הכנסת להודיע להם שעלה בידי להרכיב ממשלה, אלא מפני שאנחנו צריכים להקים אותה בשבוע הבא - וכך נעשה - כדי שתהיה ממשלה חזקה ויציבה לעם ישראל".

נתניהו הוסיף והתייחס לחסרונות שנשמעו אודות ממשלה של 61 ח"כים בלבד: "אמרתי ש-61 זה מספר טוב ו-61 פלוס זה מספר עוד יותר טוב. אבל זה מתחיל ב-61 ואנחנו נתחיל, יש לנו הרבה עבודה לפנינו". בסיום הצהרתו התקשר נתניהו לנשיא המדינה ועדכן אותו בהסכם שנחתם.